İYİ Parti Bursa Milletvekili ve Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Selçuk Türkoğlu, Europark Otel’de düzenlenen program ile projelerini tanıttı. 100’ün üzerinde projesini basın mensupları ile paylaşan Türkoğlu, ‘Bursa’nın acil eylem planı yok. Bizim ilk işimiz Doğal Afetler Acil Eylem Planını yapmak olacak’ dedi.
31 Mart Yerel Seçimlerine sayılı günler kala partilerin seçim hazırlıkları kapsamındaki çalışmaları da hız kazandı.
Bu doğrultuda İYİ Parti Bursa Milletvekili ve Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Selçuk Türkoğlu 100’ün üzerinde kent projesini basın mensuplarıyla ile paylaştı.
Europark Otel’de düzenlenen kahvaltı programı ile çok sayıda basın mensubuyla bir araya gelen Türkoğlu, kentin ulaşım sorunlarına yönelik yönelik hayata geçirmeyi planladığı ulaşım projeleri tanıttı.
‘ULAŞIM’DA 7/24 HİZMET’
Şehrin doğusunda ve batısında cep otogarları yapacaklarını dile getiren Türkoğlu ulaşım projelerini şu ifadelerle tanıttı;
“Toplu ulaşım planımızı 7/24 esasına göre uygulayacağız. Vatandaşlarımızı gece 12’den sonra terminallerde sabahlamaya mahkum etmeyeceğiz. Dünyayı yeniden keşfetmeye gerek yok. Bursa için derin metro projelerini acilen hazırlayacağız. Hafif raylı sistemleri geliştirerek derin metro sistemleri ile entegre edeceğiz.”
‘İLK ETAP 24 KİLOMETRE, 16 İSTASYON’
Açıklamasını sürdüren Türkoğlu, “1. Etap Derin Metro Hattımızı Kestel – K.Sanayi ve 23 Nisan mahallesi arasında 24 km ve 16 istasyondan oluşacak. Dünyanın önemli bir çok şehrinde ve ülkemizde de İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere yeraltı (derin) metro ağı bulunmaktadır. Devam edenler hariç İstanbul’da 202 km 138 istasyon, Ankara’da 67 km 57 istasyon ve İzmir’de 27 km 24 istasyonlu yeraltı metro hattı var. Nüfus olarak bu şehirlere yakın ve katma değeri belki de daha fazla olan şehrimizde 6-7 km kadarı yeraltına alınmış hafif raylı sistem dışında derin metro sistemi her seferinde söz verilmesine rağmen bugüne değin 1 km bile yapılamadı. Bu nedenle orta vadede; toplam uzunluğu 24 km bir yeraltı metro yapılması şehrimizin ulaşımına önemli katkı sağlayacaktır. Bu hatların mevcut kullanılan güzergahlardan farklı konumda olması nedeniyle de inşaat süresince mevcut trafiğe olumsuz etkisi olmayacaktır” ifadelerini kullandı.
‘ŞEHRE ALTERNATİF ANA ARTERLER’
Üniversite’den Kestel ve Gürsu’ya kadar ulaşımın kesintisiz olarak sağlanabileceğini ifade eden Türkoğlu, “Görükle’ye kadar 3,5 km uzatılacak mevcut hafif raylı sistem ile entegre edilerek Uludağ Derin Metro Hattı ile hat üzerinde yapılacak Stadyum İstasyonundan başlamak üzere Hürriyet -Yunuseli – Otobüs Terminali – Bağlarbaşı –Emek hattı boyunca ve Küçük Sanayi İstasyonundan başlamak üzere Demirci-Çalı-Yaylacık-Tahtalı-Kayapa hattı boyunca yeni yapılacak hafif raylı sistemlerle entegrasyonu sağlanarak önemli bir nüfusu daha raylı sistemle tanıştırmak mümkün olacaktır. 11 Eylül ve Avrupa Konsey Bulvarları ile Otansansit’ten başlayarak Soğanlı’ya kadar ulaşan ancak bir türlü tamamlanamayan Muhsin Yazıcıoğlu, Çelebi Mehmet, Hüdavendigar Bulvarlarında akış kesintisiz olacak. Kavşak, batçık, tanjant tipindeki yollar ve alt/üst geçitler yaparak trafik lambalarını en aza indirmek suretiyle buraları alternatif ana arterler haline getireceğiz” dedi.
‘HER MAHALLEYE OTOPARK’
Türkoğlu, “Özellikle ana arterlere ve metro istasyonlarına yakın yerlerde olmak üzere, her mahallede en az bir tane olmak üzere yüksek kapasiteli otoparklar inşa edeceğiz. Yeni nesil katlı otopark yapmak isteyen girişimcilere, alan tahsisi ve ruhsatlandırma konularında kolaylık sağlayacağız” şeklinde konuştu.