Yorgunluktan uyuyakalıyorlar.
Almanya’da pilotları temsil eden Vereinigung Cockpit (VC) sendikası, ticari hava yolu pilotlarının kokpitte uyumasının neredeyse yaygın bir duruma dönüştüğünü açıkladı. VC’nin 900’den fazla pilotla gerçekleştirdiği ankette, katılımcıların yüzde 93’ü son zamanlarda uçuş sırasında gözlerinin kapandığını ya da uyukladığını belirtti. Sendika, bu durumun uçuş güvenliği açısından göz ardı edilemeyecek bir risk taşıdığına dikkat çekti.
Personel eksikliği ve sıkı programlar pilotları fazlasıyla zorluyor.
Pilotların aşırı yorgunluk, yoğun uçuş programları, personel eksikliği ve artan operasyon baskısı altında çalıştığını belirten Dieseldorff, özellikle yaz dönemlerinde bu durumun daha da kötüleştiğine dikkat çekti. “Yorgunluğu hafife alan ya da göz ardı eden bir kurum kültürü ciddi bir güvenlik riski oluşturur” diyen sendika, havayolu şirketlerine ve yetkililere net adımlar atma çağrısında bulundu. Ayrıca, uçuş görev sürelerinin daha sıkı bir şekilde denetlenmesi ve yorgunluğa karşı bilimsel risk yönetimi uygulamalarının uygulanmasının kaçınılmaz olduğunu vurguladı.
Otomatik pilotun açık olması yüzde yüz güvenli değil.
Uzmanlar, otomatik pilot devrede olsa bile acil durumlara anında müdahale edilemeyeceğini belirtiyor. Bu nedenle, her iki pilotun aynı anda uyuyakalması durumunda uçağın kontrolsüz kalabileceği ifade ediliyor. Bu tür bir durumun özellikle kalkış ve iniş gibi en kritik aşamalar sırasında ciddi kazalara yol açabileceği vurgulanmakta. Önceki yıllarda yaşanan bir olay ise, 2013 yılında İngiltere’de kayıtlara geçti. Ticari bir uçuşta iki pilot, otomatik pilot açıkken uyuyakaldı. Neyse ki uyandıklarında uçak hâlâ seyirdeydi, fakat bu durum resmi raporlara “ciddi bir vaka” olarak geçti.