Bursa’da yaşayan bir vatandaş, sıfır kilometre aldığı Peugeot 308 GT model otomobilinde yaşadığı çeşitli arızalar nedeniyle dava açma yoluna gitti. Aracında 500 kilometreye gelmeden meydana gelen arızalar, 20’den fazla servis ziyaretini zorunlu kıldı. Bu durumu ‘ayıplı mal’ olarak tanımlayan sürücü, aracının yenisiyle değiştirilmesini talep etti.
53 yaşındaki Sezgin Balcı, 2023 Mart ayında sıfır kilometre olarak edindiği Peugeot 308 GT model aracında sorunlar yaşamaya başladı. Araçta, 500 kilometredeyken fren sisteminin arızalanması sonucu bayi tarafından servise alındı. Burada müşür arızası tespit edilmesine rağmen Balcı’nın araç değişimi talebi kabul edilmedi. Bunun üzerine bayi, fren arızasını giderip, 4 ücretsiz bakım ve 5 yıl garanti teklif etti. Ancak, zamanla aracında yaşanan başka sorunlar da ortaya çıktı. Stop lambalarının sürekli yanması, sıcak havalarda ekranların yanıt vermemesi ve rot ayarlarının bozulması gibi problemlerle karşılaştı.
Balcı, 25 yıllık otomotiv sektöründeki deneyimine atıfta bulunarak, “Bu tür arızalar sıfır bir araç için kabul edilemez” dedi. Aracının toplamda 20’den fazla kez servise gittiğini belirten Balcı, şu ifadeleri kullandı: “Araç 2023 Mart ayında aldık. 500 kilometrede farklı arızalar çıkmaya başladı. Bayiye sorduğumda ise müşür arızası olduğunu ilettiler fakat ben arızanın müşür olmadığını biliyordum. Aracın değişimini talep ettim, yasal yollara başvuracağımı söylediğimde bile kabul etmediler.” Balcı, gelişmelerin ardından Peugeot Baykar şubesine gittiğinde, şirkete ait servisin kendisine 4 ücretsiz bakım ve 5 yıl garanti teklif ettiğini, ancak bu durumun sorunları çözmediğini belirtti.
Balcı, yaşadığı sıkıntıları daha da sıralayarak, “60 bin kilometreye geldiğinde araç yağ eksiltti ve motor arızası verdi; yolda kaldım. Çekici ile yine aynı şubeye çekip son ücretsiz bakım hakkım olan 4. bakımı kullandım fakat bundan sonrasında motor arızaları devam etti. İlk gidişimde akü bitmiş dediler, aküyü değiştirdiler ama aynı arıza tekrar etti, bu sefer bobin arızası dediler ve bobini değiştirdiler, fakat bu da işe yaramadı, aynı arıza yine devam ediyordu. Sonrasında konvektör olduğunu söylediler, temizlik ve bakım yapıldı, konvektör değiştirildi 90 bin liralık parça olduğunu söylediler; garanti kapsamında değişimi yapıldı. Bir gün sonra aynı arıza yurt dışına çıktığımda tekrarladı, yolda kalmadım bu sefer ama arıza hala devam ediyor” şeklinde konuştu.
Balcı, Peugeot’a karşı açtığı davada araçlarının ‘ayıplı mal’ olduğunu vurgulayarak, yaşadığı mağduriyetin giderilmesini ve aracının değerinde yeni bir otomobille değiştirilmesini talep etti.