Bursa Oto Galericiler Çarşısı (Otokoop) Başkanı Şahin Altın, döviz kurlarındaki durum devam ettiği sürece ikinci el araç fiyatlarının artış göstermeyeceğini belirtti. Piyasanın canlılık kazanabilmesi için kredi faiz oranlarının mutlaka düşmesi gerektiğinin altını çizen Altın, ”Geçtiğimiz yıl içinde fiyatlarda yaklaşık yüzde 5’lik bir gerileme oldu. Ancak şu anda piyasada belirgin bir yukarı veya aşağı hareket yok, fiyatlar stabil bir seyir izliyor” ifadelerini kullandı.
TAHA TÜTÜNCÜ
İkinci el araç piyasasında kampanyaların sıfır araçlar üzerinde belirgin bir etkisi olduğunu belirten Altın, bazı otomobil markalarının 1 milyon 250 bin lira değerindeki araçlarda 200 bin lira peşinatla satış yaptığını ve vade farkı talep etmediğini dile getirdi. Elektrikli araçlarla ilgili de konuşan Altın, elektrikli araçların çeşitli sorunlar doğurabileceği uyarısında bulunarak, ”Batarya problemleri çıkabileceği konusunda endişelerim var. Bu durum batarya çöplüğüne dönüşebilir. Yılın başından bu yana elektrikli araçlara olan talep düşerken, hibrit araçlara ilgi artmış durumda. Artık vatandaşlar elektrikli araç yerine hibrit modelleri tercih etmeye yöneldi” şeklinde görüş bildirdi.
DURGUNLUK SÜRÜYOR
İkinci el araç piyasasındaki durgunluk gözlemlenmektedir. Altın, Otokoop’ta bulunan iş yerlerinin büyük ölçüde boş olduğunu ifade etti. İkinci el piyasasında canlanma için kredi faizlerinin mutlaka düşmesi gerektiğine dikkat çeken Altın, ”Faizlerde bir düşüş olmadan ikinci el pazarında hareketlilik sağlanması zor. Faizler gerilerse sıfır ve ikinci el araç satışlarında artış olacağını düşünmekteyim. Halen sıfır araçlar, ikinci el araçlardan daha fazla satılmakta. İkinci el piyasasında durgunluk sürüyor” dedi.
ÇİFTE SİGORTA BÜYÜK EZİYET
Altın, araç alım satım işlemlerinde yılbaşından itibaren uygulanan çift sigorta zorunluluğunun ciddi bir sorun oluşturduğunu kaydetti. Bu durumun sadece Türkiye’ye özgü bir uygulama olduğunu vurgulayan Altın, ”Bir araç için iki sigorta yaptırılması sonucu alıcı, aracı henüz üzerine almadan sigorta yaptırmak zorunda kalıyor. Bu durum, aracın iki sigorta poliçesi olmasına neden oluyor. Ayrıca, satış sonrası tescil edilene kadar sigorta maliyetleri artmakta ve bu durum doğrudan vatandaşa yansıyor” şeklinde yorumda bulundu.