Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, eğitim hizmetleri ihracatının artırılması ve uluslararası öğrenci hareketliliğinin teşvik edilmesi amacıyla kapsamlı çalışmaların sürdürüldüğü ifade edildi.
Açıklamada, Türkiye’nin eğitim alanında hem bölgesel bir cazibe merkezi hem de küresel ölçekte tercih edilen bir destinasyon haline getirilmesi hedefleniyor. “2012 yılından bugüne kadar eğitim hizmetleri ihracatımız 15 kat artış göstererek 2024 yılı itibarıyla 2 milyar 865 milyon dolara ulaşmıştır. Bu güçlü artış, Bakanlığımızın sağladığı desteklerin yanı sıra üniversitelerimizin ve sektör paydaşlarımızın yürüttüğü uluslararası tanıtım ve pazarlama faaliyetleriyle mümkün olmuştur.” denildi.
TÜRKİYE YÜZDE 3,5’LİK PAY ALDI
Açıklamada, sektöre Ticaret Bakanlığı tarafından sağlanan desteklerin bir önceki yıla göre iki kat artarak geçen yıl 162,6 milyon liraya ulaştığı bildirildi.
Bu yılın ağustos ayı itibarıyla sektöre sağlanan destek tutarının 66,2 milyon lira olduğu belirtilerek, yurt dışı pazarlara yönelik reklam ve tanıtım çalışmalarından uluslararası pazarlama faaliyetlerine, uluslararası birimlere yönelik kira, istihdam ve operasyonel giderlerden tanıtım heyet programlarına kadar birçok faaliyetin desteklendiği vurgulandı.
Açıklamada, bahsi geçen desteklerle Türkiye’nin uluslararası eğitimde önde gelen ülkelerden biri konumuna yükseldiği ifade edilerek, “2024-2025 öğretim döneminde ülkemizdeki uluslararası öğrenci sayısı 2012 yılına kıyasla yaklaşık 11 kat artarak 337 bin 119’a ulaşmıştır. Türkiye, bu yükselişle küresel uluslararası öğrenci hareketliliğinden yaklaşık yüzde 3,5’lik pay alarak dünya sıralamasında önemli bir konuma gelmiştir. Halihazırda 180 farklı ülkeden öğrenciye ev sahipliği yapıyor olmamız, ülkemizin uluslararası bir eğitim merkezi haline geldiğinin göstergesidir.” değerlendirmesi yapıldı.
“MARKA DEĞERİNİ GÜÇLENDİRMEK”
Türkiye’deki üniversite sayısının 2002 yılında 76 iken bu yıl 208’e yükseldiği belirtildi. Açıklamada, bu artışla Türkiye’nin, en fazla üniversiteye sahip 25’inci ülke olduğu bilgisi verildi.
Bakanlık destekleriyle bu yıl “Study in Türkiye” markası altında 20 milli katılım fuar organizasyonunun gerçekleştirildiği de aktarıldı.
Sektörde faaliyet gösteren 7 markanın Turquality desteği aldığına dikkat çekilen açıklamada, “Önümüzdeki dönemde bu sayının artması hedeflenmektedir. Üniversitelerimizi ve sektör paydaşlarımızı bu yıl da etkin biçimde desteklemeyi sürdürürken, sektörün sorunlarının ele alındığı, Bakanlığımızca sağlanan desteklerin anlatıldığı, bilgilendirme ve koordinasyon faaliyetlerinin gerçekleştirildiği toplantılar düzenlenmiştir. Bakanlık olarak hedefimiz, Türkiye’nin eğitimde marka değerini güçlendirmek, uluslararası öğrenci çekim gücünü artırmak ve eğitim ihracatında sürdürülebilir büyümeyi sağlamaktır.” ifadelerine yer verildi.
AA