Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın, Karayolları’na uzun yıllar hizmet vermiş yol ve köprü uzmanı İsmail Kabil’in önemli bir önerisini köşesinde paylaştı.
Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Dün bu sütunlardan Bursa’nın güneyindeki ilçelerin yıllardır beklediği Doğancı Tüneli’nin ışığının göründüğünü ve önümüzdeki aydan itibaren de trafiğe açılacağını aktarmıştık.
Karayolları’na uzun süre hizmet veren yol ve köprü uzmanı İsmail Kabil’den kentin güneyinde yapımı devam eden yollara yönelik önemli bir öneri geldi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’nın yatırım önceliklerinin farklı olduğunu hatırlatan Kabil, önemli noktaları vurguladı:
“Gerek Keles gerekse Orhaneli yolları Karayolları yol ağında il yolu gözüküyor. Oysa, her iki yol da komşu illere bağlantı sağlıyor. Öncelikle bu yolları devlet yolları ağına almak lazım. Mesela, Of-Çaykara yolu da benzer bir yoldur. Ama Bayburt’a bağlanıyor diye devlet yolu ağına alınmıştır. Oysa, oradan Bayburt’a gitmek için dünyanın en tehlikeli yollarından Derebaşı virajları denen dağı aşmak lazımdır.
Diyeceksiniz ki, bu neden önemli? Çünkü; devlet yolları tek tek yol bazında yatırım programına alınır ve yüksek ödenek tahsis edilir. İl yolları ise global programdadır. Yani, tüm ülkenin il yollarına tek bir DPT numarası altında ödenek tahsis edilir. Bu ödeneği de genelde bastıran alır.”
Kabil, açıklamalarına devam ederek şunları belirtti:
“Devlet yolu olmanın diğer avantajı, il yolu gözüktüğü için trafiği yüksek olsa da bölünmüş yol yapılmaz. Bir iki istisna hariç. Mesela Of-Çaykara yolunun trafiği Orhaneli yolunun çok altındadır ama bir sürü tünel ve köprü yapılarak bölünmüş yol yapılıyor. Tabii, yukarıda da değindiğim gibi, bakanın tercihi de bu yönde. Trabzon şehir içi yollarını geçtik, köy yollarını bile Karayolları ağına aldırıp hemen yatırım programına sokuyorlar. Bu Orhaneli yolu Trabzon’da olsaydı şimdiye çoktan bölünmüş yol olarak bitmişti emin olun. Bu yollar kesinlikle devlet yoluna çevrilmeli ve güncel trafik sayımları yapılmalıdır. Bu sayıyla bakana gidilmelidir.”
İsmail Bey, kibar ve donanımlı bir mühendis olarak dikkat çekiyor. Atalarımızın dediği gibi, ‘Bal tutan parmağını yalar’ diyememiş.
Devlet, Rize-İkizdere yolunda 35 kilometre çift tüplü tünel inşa ederken, Bursa Orhaneli-Harmancık arasındaki 90 kilometrelik yolu onlarca yıldır tamamlamıyor.
Acaba, Karadeniz’deki gibi ilimizin yıllarca yapılmayan ilçe yollarının, tünellerinin, viyadüklerinin ve hızlı trenlerinin tamamlanması, uçak inmeyen havalimanının hareketlenmesi için Ulaştırma Bakanlığı’nın ve Karayolları’nın başına artık Bursalı isimlerin geçme zamanı mı geldi?
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…