Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursa’nın hızlı tren projesindeki en son gelişmeleri köşesinde ele aldı.
Yılmaz, yazısında şu ifadeleri dile getirdi:
1992 yılından beri Bursa’nın tren hikayesini takip eden bir gazeteci olarak, kafamızda sürekli bir belirsizlik hakim.
2012 yılında hızlı tren temeli atıldığında, “2016’da yolculuğa başlamak” hedefiyle büyük bir heyecan yaşamıştık. Ancak inşaatın yavaş ilerlemesi nedeniyle moraller bozuldu. İki yıl önce dış kredinin sağlanması ile birlikte umutlarımız yeniden yeşerdi.
Geçen yılın sonlarına doğru, “2025 sonu inşaatın tamamlanması, 2026’nın başında test sürüşlerine geçilmesi” açıklamaları ile heyecanımız tazelendi. 2026’nın son çeyreğinde trene binebileceğimize inandık.
Ancak resmi belgelerde projenin bitiş hedefinin 2027 olarak belirlenmesi umudumuzu kırdı.
Bundan sonra, AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan‘ın “Planlandığı gibi 2025 sonu bitecek” sözü, içimize su serpti.
Devamında, AK Parti Bursa Milletvekili Müfit Aydın şantiyeyi ziyaret etti ve AYGM Demiryolları Yapım Dairesi Başkanı Serkan Uçar, Şube Müdürü Erkal Kömürcü ile yüklenici Kalyon İnşaat Bursa Hızlı Tren Proje Müdürü Dağhan Kılıç‘tan bilgi alarak 18 Şubat’ta gelişmeleri kamuoyuna duyurdu.
Aydın’ın talebi ise şuydu:
“Hızlı trenin bu kadar geç kalması içimizi yaktı. İşi hızlandırarak Bursa’ya bir sürpriz yapabiliriz. Örneğin, 2026’da planlanan test sürüşlerine 2025 sonu başlayabiliriz. 2026’nın ilk çeyreğinde test sürüşleri sona erebilir ve tarifeli seferlere geçiş yapılabilir.”
Gelişmeleri değerlendiren son durum raporunda; tünellerde kazı oranının yüzde 99’a, tünel kaplamalarında yüzde 95’e, sanat yapılarında yüzde 86’ya ulaştığı belirtiliyor. Ayrıca toprak işlerinde kazının yüzde 96, balastlı üstyapıda ise yüzde 38 seviyesine geldiği belirtildi.
Bunun yanı sıra, beş istasyonun inşaatında da yüzde 85 ilerleme kaydedildiği ifade edilerek, şu ifadeler vurgulandı:
“Proje hedeflerine planlandığı gibi yaklaşılmakta olup, çalışmalar artan bir ivmeyle devam ediyor. Altyapı işlerinde ilerlemeler sağlanmış olup, elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarında da hızla devam edilmektedir.”
Projenin hedefi ise, “Osmaneli-Bursa kesiminin 2026’nın ikinci yarısında açılması bekleniyor.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…