Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı 34 milyona yaklaşırken, zorunlu trafik sigortası ile ilgili yeni bir gelişme yaşandı.
Türkiye Gazetesi’nden Cemal Emre Kurt’un haberine göre, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) yaptığı yeni düzenlemeyle birlikte hasarsızlık indiriminin uygulanma şekli değişiyor.
Yeni düzenleme ile hasarsızlık indirimi artık araca değil sürücüye verilecek. Mevcut sistemde 8’inci basamakta yer alan sürücüler, yeni bir araca geçtiklerinde indirim avantajlarını yitirdiklerinden dolayı düşük primlerle yararlanma imkanına sahip olamıyorlardı.
Bu yeni uygulamanın 1 Ocak 2026 tarihinde hayata geçmesi planlanıyor.
“Adaletsizlik sona erecek”
Sektör temsilcileri, mevcut sistemde uzun süredir süregelen adaletsizliklerin ortadan kaldırılacağını ifade etti.
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Sigorta Komisyonu Başkanı Turusan Bağcı, bu düzenlemenin iyi sürücüleri koruyacağını belirterek, “İstanbul’da 5 yıl ve üzeri hasarsız bir sürücü bugün yaklaşık 7 bin 500 lira prim ödüyor. Ancak ikinci bir araç aldığında 4’üncü basamaktan işlem görerek 15 bin lirayı aşan primle karşılaşıyordu. Buna karşın hasarlı sürücüler ikinci araçlarında düşük basamaktan yararlanabiliyordu. Bu uygulama iyi sürücüyü cezalandırıyordu. Artık bu adaletsizlik sona erdi” dedi.
Bağcı, Türkiye’de sürücülerin yaklaşık yüzde 90’ının iyi sürücü olduğunu vurgulayarak, yeni sistemle amaçlarının hasarsız sürücüleri finansal olarak ödüllendirmek olduğunu ifade etti.



