Bursa’da iş insanı Recep Hakan Ziya’nın (49), yetkili bayiden 1 milyon 420 bin 422 TL bedelle satın aldığı sıfır kilometre hafif ticari aracının, ekspertiz incelemesinde sağ arka çamurluğunun boyalı olduğu belirlendi. Bu durumun ardından Ziya, bayiye ve üretici firmaya bildirimde bulundu. Ancak, kendisine müşteri memnuniyeti gerekçesiyle sadece 20 bin TL’lik bir ödeme teklifi yapılması karşısında şaşkına döndüğünü ifade etti. Ziya, hakkını hukuk yolu ile arayacağını duyurdu.
Bursa’da yaşayan iş insanı Recep Hakan Ziya, yetkili bayiden 1 milyon 420 bin 422 TL karşılığında sıfır kilometre hafif ticari bir araç aldı. Ziya, aracını daha önce satın aldığı diğer araçlarında olduğu gibi aldıktan 1 saat sonra ekspere götürdü ve burada sağ arka çamurluğunun boyalı olduğunu öğrendi.
İncelemeleri bayiye ve üretici firmaya bildiren Ziya’ya, iddialara göre, müşteri memnuniyeti gerekçesiyle 20 bin TL’lik bir ödeme teklifinde bulunuldu. Üretici firma, boyanın fabrika çıkışlı olduğunu öne sürerek araçta değişim teklifini kabul etmediğini belirten Ziya, “Ben uzun yıllardır Bursa’da ticaret yapan biriyim, işletmem var. Geçtiğimiz günlerde Bursa’da üreticisi olan ve aynı zamanda Bursa’da yetkili bir bayiden sıfır araç aldım. Tüm araçlarımda olduğu gibi, bu aracımda da bir ekspertiz yaptırma gereği duydum ve 1 saat sonra gelen ekspertiz raporunda, aracımın sağ arka çamurluğunun boyalı olduğunu öğrendim. Daha sonra aldığım yetkili bayiye durumu anlattığımda, üretici firma ile mailleşmeler yaşandı. 10 gün boyunca aracı hiç yerinden oynatmadık, kilometre yapmadık çünkü çıkacak sonucu biz de bilmiyorduk” dedi.
FABRİKA BOYASI DEDİLER, 20 BİN TL JEST ÖNERDİLER
Müşteri memnuniyeti kapsamında kendisine teklif edilen 20 bin TL karşısında şok olduğunu söyleyen Ziya, “10 gün sonucunda da bana şöyle bir mail attılar, elimde bununla ilgili bir doküman da var. ‘Yapılan incelemeler neticesinde aracınızın boya kalınlık değerinin normal olduğu, fabrika çıkışı orijinal boya olduğu anlaşılmıştır. Yukarıda belirtilen hususlar bilgilerinize sunulur. Müşteri memnuniyeti adına tarafınıza 20 bin TL ödeme jest olarak yapabileceğimizi belirtmek isteriz’ diye bir mail yazıldı. Bu yazıdan sonra da bundan sonraki süreci hukuki olarak avukatlarımızla beraber başlatacağız” şeklinde konuştu.
‘EN ÇOK HASSAS OLDUĞUMUZ KONU GÜVEN’
Ticarette güvenin önemine değinen Ziya, Türkiye’nin önde gelen yerli otomotiv firmalarının tutumu karşısında hayal kırıklığına uğradığını vurguladı. “Hassas olduğumuz konulardan biri güven. Güvene dayalı ticaretler yapıyoruz. Bu aracı ben 3-5 yıl sonra herhangi birine kazasız, boyasız bir şekilde satmaya çalıştığım zaman, aracın boyalı olduğunu öğrendiğimde, hem satın alacak olan kişinin benim hakkımdaki düşünceleri hem de benim sıfır bir aracın nasıl boyalı olabileceği… Hiçbir zaman, üretici firmanın bana bu şekilde araba satacağı aklımın ucundan bile geçmezdi, kimsenin aklının ucundan geçmez. Bizim en çok hassas olduğumuz konu güven. Bu konuda da ilerleyen zamanlarda çok ciddi mağduriyetler yaşanabilirdi” dedi.
‘YASAL HAKLARIMIZI SONUNA KADAR ARAYACAĞIZ’
Recep Hakan Ziya, hakkını hukuki yolla arayacağını belirtirken, avukatı Emre Şenkoyuncu da müvekkilinin yaşadığı durumu şu sözlerle anlattı:
“Müvekkilim kısa bir zaman önce bayiden aldığı sıfır aracı, aynı gün içinde ekspere götürmek suretiyle bir kontrol yaptırmıştır. Kontrol neticesinde aracın boyalı olduğu, ekspertiz firması tarafından tespit edilmiştir. Aracın boyalı olmasından kaynaklı, kendisi de yaşadığı mağduriyeti tarafımıza bildirmiştir. Daha sonrasında bayiye bu mağduriyet ile ilgili bir mail atılmıştır. Bu mail sonucunda da kendisine 20 bin TL gibi bir rakamla ‘jest yapılacağı’, yani 20 bin TL ödeme yapılacağı tarafına bildirilmiştir. Bu bildirimin ardından biz de konuyla ilgili yasal süreci başlatmak adına, bütün hukuki süreci başlatmış bulunmaktayız. Öncelikle şunu ifade edeyim; müvekkilimin güvene dayalı olarak, bayiden sıfır aldığı araç ayıplı çıkmıştır. Bu ayıp neticesinde biz de hukuki yollara başvurmaktayız. Vatandaşlarımıza şunu öneriyorum, bayiden sıfır olarak bile aldıkları, kusursuz ve ayıpsız olduğunu düşündükleri araçları mutlaka bir ekspertiz kontrolünden geçirmelerini öneriyorum. Daha sonrasında bir mağduriyete sebebiyet vermemeleri açısından bunun önemini ifade etmek istiyorum. Bizim burada izleyeceğimiz süreç, müvekkilimin talebi üzerine aracın sıfırıyla, ayıpsız bir şekilde değişimidir. Ancak bu değişimi firma kabul etmemiştir. Kabul etmemesi üzerine biz de yasal haklarımızı sonuna kadar arayacağız.” (DHA)