1. Haberler
  2. Gündem
  3. Türkiye’de Boykot Özeti: Alışverişlerde Düşüş!

Türkiye’de Boykot Özeti: Alışverişlerde Düşüş!

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye geçtiğimiz haftayı boykot ile geçirdi.

2 Nisan Çarşamba günü sosyal medya üzerinden başlatılan genel para harcamama hareketi, toplumun geniş kesimlerine yayıldı. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) tarafından desteklenen boykota, Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) üyeleri ise olumsuz tepki gösterdi. AKP bakanları ve milletvekilleri, sosyal medya hesaplarında yaptıkları alışverişlerin görüntülerini paylaşarak karşı durdular.

Boykota katılan ünlü isimler, TRT’deki yayınlanan dizilerden uzaklaştırılırken, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı da boykot hakkında re’sen bir soruşturma başlattı.

Ekonomim’in aktardığına göre, Toplum Çalışmaları Enstitüsü tarafından hazırlanan “Boykot Etki Analizi” adlı rapor ile boykotun etkisi ölçüldü.

Ekonomim’in aktardığına göre, Toplum Çalışmaları Enstitüsü tarafından hazırlanan “Boykot Etki Analizi” adlı rapor ile boykotun etkisi ölçüldü.

Toplum Çalışmaları Enstitüsü, 2 Nisan’da düzenlenen boykotu, Google Maps haritalarından elde edilen yoğunluk verileri ile boykotun ardından yapılan esnaf ve işletme çalışanlarıyla yüz yüze görüşmeler ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın istatistikleri doğrultusunda analiz etti.

Kaynak

CHP’li seçmenin yoğun olarak yaşadığı ilçelerde ciddi düşüş oldu.

CHP’li seçmenin yoğun olarak yaşadığı ilçelerde ciddi düşüş oldu.

İstanbul ve Ankara’da CHP ve AK Parti seçmeninin yoğun olarak bulunduğu alanlarda alışveriş merkezlerinde gözlemlenen yoğunluk, boykotun ertesi günü biraz artış gösterdi. Enstitü, AK Parti’nin etkili olduğu ilçelerde alışveriş merkezlerinde boykot günü sonrası yaşanan artışı tespit etti.

Özellikle, İstanbul’un Güngören, Başakşehir ve Esenyurt ilçelerinde, 3 Nisan’da 2 Nisan’a nazaran yaklaşık %3’lük bir yoğunluk artışı gözlendi.

Diğer yandan, CHP’nin daha güçlü olduğu Şişli, Beşiktaş ve Sarıyer gibi ilçelerde ise aynı tarihlerde %28’e varan artışlar kaydedildi. Şişli’deki AVM’lerdeki yoğunluk artışı %28,66; Sarıyer’dekilerde %14,55; Beşiktaş’ta ise %13,77 olarak belirlendi.

Boykot, İstanbul’un AK Parti seçmeninin yoğun olduğu yerlerde sınırlı kalırken, CHP’nin yoğunlukta yaşadığı bölgelerde belirgin farklar oluşturdu.

Yüz yüze yapılan görüşmelerde “satışlar düştü” diyenlerin oranı yüzde 56 oldu.

Yüz yüze yapılan görüşmelerde “satışlar düştü” diyenlerin oranı yüzde 56 oldu.

Toplum Çalışmaları Enstitüsü’nün boykot konulu raporunun ikinci bölümünde, Ankara’da esnaf ve işletme çalışanlarıyla yapılan toplamda 384 yüz yüze görüşme neticesinde, 1-5 arası çalışana sahip işletmelerin %47,5’inin satışlarının düştüğü bilgisi elde edildi. 11 ve üzeri çalışanı bulunan işletmelerde bu oran ise %56’ya yükseldi.

Enstitü, raporun üçüncü bölümünde Merkez Bankası’nın sunduğu ödeme sistemlerine ilişkin istatistikleri inceleyerek, maaş ödemelerinin analize dahil edilmediği “geri kalan ödemeler” üzerinden değerlendirmelerde bulundu.

Güncel istatistikleri detaylı tablolarla sunan Enstitü, bayram öncesi maaş ödemelerinin tüketimi artırıcı etkisi olmasına rağmen, 2 Nisan boykotunun genel tüketim üzerinde belirgin bir düşüşe yol açtığını belirtiyor.

Türkiye’de Boykot Özeti: Alışverişlerde Düşüş!
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

eBursa.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin
Bize Katılın
Enable Notifications OK No thanks