Ticaret Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ”, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
ARTIK ZORUNLU
Değişiklikle birlikte, tebliğ kapsamındaki şirketlerin pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulması zorunlu hale getirildi.
6 AYA ÇIKARILDI
Fiziki olarak defter tutarken elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına giren şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırma sürelerini 2 aydan 6 aya çıkarma imkanına sahip oldu.
Yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, karar defterlerini tekrar fiziki ortamda tutmak istediklerinde, ilgili yönetim kurulu kararını Ticaret Bakanlığına sunmaları halinde söz konusu defter sistemde kapatılacak. Fiziki defterin açılış onayı ise Bakanlıkça verilen belge üzerine noter tarafından gerçekleştirilecektir.