1. Haberler
  2. Gündem
  3. Reklam Kurulu’ndan 32 Milyon TL Ceza Açıklaması

Reklam Kurulu’ndan 32 Milyon TL Ceza Açıklaması

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Reklam Kurulu 13 Mart 2025’te 355’inci toplantısını gerçekleştirdi.

Kurul, 141 dosyadan 131’inin mevzuata aykırı olduğunu belirledi ve bu kapsamda bir dosya için tedbir amaçlı durdurma kararı aldı. Aykırılıklar nedeniyle ilgili firmalara toplamda 32 milyon 481 bin 507 TL idari para cezası uygulandı.

Bakanlığın açıklamasına göre, tüketicilerin ekonomik tercihleri ve hakları üzerinde doğrudan etkili olan reklam ve ticari uygulamalar toplantının önemli gündem maddeleri arasında yer aldı. Özellikle hazır giyim sektöründeki indirimli satış kampanyaları, teknoloji ürünleriyle ilgili yanıltıcı bilgiler ve sıfır faiz vaadiyle sunulan aldatıcı reklamlar toplantıda dikkati çeken konular oldu.

Gerçekçi olmayan indirimli satışlar incelendi.

Gerçekçi olmayan indirimli satışlar incelendi.

Kurul, indirimli satış kampanyalarına ilişkin sıkı denetimler gerçekleştirdi. Bu denetimlerin bir bölümü hazır giyim sektöründe gerçekleştirilmiş olup, belirlenen 8 dosya için toplamda 4 milyon 800 bin TL idari para cezası uygulandı.

Ayrıca, teknoloji alanında faaliyet gösteren bir firmanın reklamları, telefonda özel bir uygulamanın bulunduğu izlenimini veriyordu. Ancak bu özellik, bazı modellerde yer almadığı için reklamlarda bu detayın belirtilmediği tespit edildi. Bu eksiklik, tüketicilerin yanıltılmasına yol açtığı için idari yaptırıma sebep oldu. Reklamların yanıltıcı niteliği nedeniyle cezai işlem başlatıldı.

Bir otomotiv firmasının sosyal medya platformlarında paylaştığı bir video, tanıtımı yapılan aracın ses tanıma özelliği hakkında bilgi veriyordu. Fakat bu özelliğin, gerekli altyapı eksikliği nedeniyle ülkemizde aktif olarak kullanılamadığı belirlendi. Bu durum da tüketicilerin yanıltılması gerekçesiyle idari yaptırım uygulanmasına neden oldu.

Dikkat çeken bir diğer konu ise otomotiv firmalarının ‘yüzde 0 faiz’ temasıyla yürüttüğü kampanyalar. Ancak bazı reklamlarda peşin faiz ödemeleri olmasına rağmen faiz oranının ‘yüzde 0’ olarak sunulduğu belirlendi. Tüketicilerin en uygun kredi seçeneklerini değerlendirebilmesi için gerekli olan toplam maliyet oranları, reklamlarda yer almadı. Bu yanıltıcı bilgiler nedeniyle bu reklamlara tedbiren durdurma kararı alındı.

Reklam Kurulu’ndan 32 Milyon TL Ceza Açıklaması
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

eBursa.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin
Bize Katılın
Enable Notifications OK No thanks