1. Haberler
  2. Dünya
  3. Kızıldeniz’i kullanmayan gemilerin sayısı artıyor

Kızıldeniz’i kullanmayan gemilerin sayısı artıyor

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Kızıldeniz’deki saldırılar küresel ticareti aksattı, sevkiyat rotalarını değiştiren şirketlerin sayısı artıyor. Nakliye şirketleri Alman Hapag-Lloyd ve Hong Konglu OOCL de Kızıldeniz’i kullanmama kararı aldı.

Yemenli Husi grubunun Kızıldeniz’deki ticari gemilere saldırılarının küresel ticareti aksatmasının ardından Kızıldeniz’i kullanmama kararı alan nakliyat şirketlerinin arasına dün Alman Hapag-Lloyd ve Hong Konglu OOCL de katıldı.

Maersk ve HMM gibi bazı şirketler Kızıldeniz rotası yerine Ümit Burnu rotasını kullanacağını açıklamıştı.

Husilerin gemilere düzenledikleri saldırılar ABD öncülüğünde bir deniz koruma gücü oluşturulmasına yol açmıştı.

Çatışmalar, küresel ticari geçişlerin yaklaşık yüzde 12’sinin yapıldığı Süveyş Kanalı’ndan gemilerin geçmesini engelledi. Süveyş Kanalı, Asya ile Avrupa arasındaki ticari taşımacılık için hayati öneme sahip.

Küresel lojistik yöneticileri, gemilerin alternatif rotalar kullanmasının küresel tedarik zincirini altüst edebileceği, gemi, konteyner ve ekipman eksikliklerine yol açabileceği uyarısında bulundular.

C.H. Robinson Worldwide’ın küresel okyanus hizmetlerinden sorumlu başkan yardımcısı Matthew Burgess, “Durum hareketli kalmaya devam ediyor, hızla değişiklik yaşanabilir. Bu nedenle A, B ve C planları içeren acil durum planları tedarik zincirlerinin devamlılığı için hayati önem taşıyor” dedi.

MALİYET YÜZDE 44 ARTTI

İran’ın desteklediği Husiler, İsrail’in Gazze’deki saldırılarına karşılık olarak Kızıldeniz’in güneyindeki Babülmendep Boğazı’ndan geçen gemilere haftalardır saldırmaktaydı.

Tüccarlar ise ürünleri perakendecilere ulaştırabilmek için hava yolu da dahil olmak üzere alternatif yollar bulmaya çalışıyorlar. Gemilerin Afrika’nın etrafından dolaşması sevkiyat süresini yaklaşık 10 ila 14 gün uzatabiliyor.

Freightos hafta başında yaptığı açıklamada, Kızıldeniz’deki aksamalar nedeniyle Çin’den Akdeniz’e bir konteyner göndermenin maliyetinin aralık ayında yüzde 44 artarak 2 bin 413 dolara yükseldiğini belirtmişti.

‘İKİ YA DA ÜÇ KATINA ÇIKABİLİR’

Unique Logistics’in deniz taşımacılığından sorumlu başkan yardımcısı Christian Sur, çatışmaların devam etmesi ya da şiddetlenmesi hâlinde kontrat kapsamında olmayan yükler için spot fiyatların “mevcut seviyelerin iki ya da üç katına çıkabileceğini” söyledi.

İsveçli küresel mobilya üreticisi IKEA da olası kargo gecikmeleri ve ürün yetersizliği konusunda uyarıda bulundu.

Finlandiyalı asansör üreticisi Kone ise bazı sevkiyatların iki ila üç hafta gecikebileceği tahmininde bulundu.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Kızıldeniz’i kullanmayan gemilerin sayısı artıyor
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

eBursa.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Enable Notifications OK No thanks