İnternetten alışverişte yaşanan sorunlar giderek artıyor. Kullanıcıların sipariş ettikleri ürünlerle hiç ilgisi olmayan ürünler teslim almaları sıkça yaşanır hale geldi. Hatta bazı durumlarda, sipariş edilen ürün yerine yalnızca fotoğrafların geldiği iddia ediliyor. Bu tür dolandırıcılıklardan kaçınmak için neler yapılması gerektiği uzmanlar tarafından açıklandı.
“FIRSAT GİBİ GÖRÜNEN ÜRÜNLER DİKKATLE İNCELENMELİ”
ATV Haber’de yayımlanan bilgilere göre; Çin merkezli e-ticaret platformlarından alışveriş yapanların, ürün açıklamalarını yeterince incelememeleri nedeniyle beklenmedik ürünlerle karşılaştıkları bildiriliyor. TÜKONFED Hukuk Komitesi Üyesi Derya Deniz Dargın, “Fırsat gibi görünen şeyler sonunda kullanıcıyı mali açıdan zorlayabilir” uyarısında bulundu.
Bir vatandaş, konu hakkında “Bu satış yöntemleri bir taktik olabilir. Ürün linklerine dikkat edilmeli; çünkü yanlış yerlere tıklanabilir. Sonuçta, alıcının da biraz dikkat etmesi gerekiyor” şeklinde görüşünü dile getirdi.
“ŞİKAYETLERDEKİ ARTISININ NEDENİ”
TÜKONFED Başkanı Aydın Ağaoğlu, konuyla ilgili olarak şunları aktardı: “Antika telefon siparişi vermiştim ancak kılıfı geldi. Saat sipariş ettim, kordon uyumlu değil… Böyle şikayetler artış gösteriyor.” Son günlerde bu tür şikayetlerin özellikle Çin menşeli alışveriş sitelerinin ucuz fiyatlarının yanıltıcı olmasından kaynaklandığına dikkat çekti.
Alışveriş platformlarında kullanıcıları yanıltan durumların çoğunlukla ürün açıklamaları ile fotoğrafların dikkatli bir şekilde yerleştirilmesinden kaynaklandığını belirten Dargın, “Bu nedenle alışveriş öncesinde ürün bilgilerini titizlikle incelemek oldukça önemli” dedi.
‘DAHA DİKKATLİ OLUN’ UYARISI
Dikkatlice incelemenin yanı sıra, ürünün özellikleri, puanları ve kullanıcı yorumları gibi unsurlara da özen gösterilmesi gerektiği ifade edildi. Bu durum, kullanıcıların dolandırılmasının önüne geçilmesine yardımcı olabilir.