İkinci el araç alımında ekspertiz raporu genel olarak bir güvence olarak değerlendiriliyor; ancak ekspertizlerin tespit edemediği gizli kusurlar ortaya çıkabiliyor. Uzun süreli kullanımlarda bu sorunlar büyük sorunlara neden olabiliyor. İşte bu konudaki detaylar…
Ekol TV’de yer alan habere göre, ikinci el otomobil alırken sıklıkla ekspertiz raporu güvence olarak görülüyor. Ancak her ekspertiz tüm sorunları tespit edemeyebiliyor. Ekspertiz aracı lifte çekerek motor, fren, süspansiyon gibi pek çok unsuru kontrol ediyor. Fakat gözden kaçabilecek durumlar var.
“EN ÜSTÜ PAKET ALMASINI İSTİYORUZ”
Ekspertiz Recep Ural, “Bizde paketler mevcut. Kaporta boya, motor mekanik, fren, amortisör, süspansiyon, airbag ve kilometre kontrolü yapıyoruz. İki paket sunuyoruz. Bir normal paket ve en full paket,” şeklinde konuştu.
Paketlerin fiyatları 5 bin TL ile 12 bin TL arasında değişiyor. Ancak alıcıların özellikle en düşük paketi tercih ettikleri belirtiliyor.
Ural, “Özellikle müşterilerimizin en üst paket almasını istiyoruz. Sebebi; bunun içerisinde gizli kusur dediğimiz araçta problem yaratacak olan durumlar oluyor,” diye ekledi.
“ARABADA YANMAYA SEBEP OLUYOR”
Bazı kusurlar, ekspertizler tarafından dahi zor tespit edilen türden. Kısa bir test süresinin ardından ekspertizden geçen araçlar her ne kadar sorunsuz görünse de gizli kusurlar uzun kullanımda kendini göstermekte. Ural, “Yakın zamanlı tramer ise bunların 6 ay dosya kapama süreleri oluyor. Kaliteli ustalarımız var sonuçta bizim Türkiye’de. Bu ustalarımız arabalara ince bir mikron boya atıyor. Ekstra tesisat çekiyorlar, aracın içerisine eklemeler yapıyorlar, sis farı, Amerikan park çekiyor. Bunlar da arabada şase yapıyor ve arabada yanmaya sebep oluyor,” ifadelerini kullandı.
“KİLOMETRE ÇOK BÜYÜK SORUN SEKTÖRÜMÜZDE”
Otuz yıldır otomotiv sektöründe faaliyet gösteren Ural, bu süre içinde yaklaşık 50 bin araç incelemesine rağmen, bazı gizli kusurların hala tespit edilemeyeceğini aktardı. Ural, “Kilometre başta, tramer bunun yanında. Onun dışında şanzıman hataları olabiliyor,” şeklinde konuştu. Kilometre manipülasyonu, önlenemez kusurların en başında gelirken, Ural, “Kilometre çok büyük sorun sektörümüzde. Gösterge tamiri eden gösterge firmaları var birçok sanayide. Bunlar arabanın ayna beyninden tutun enjektör beynine, enjektörün beyninden tutun airbag ve ABS beynine kadar…” dedi.
“KAPORTAYA DEĞİL MOTORUNA BAKIN”
İkinci el araç alacaklara uzmanlar, kaporta yerine motorun kontrol edilmesi gerektiğini vurguluyor. Ural, “İnsanlarımız bizim daha çok kaportaya önem veriyor ama kaportada ekspertizlerin yanılma payı yüzde 5 – yüzde 10. Motordaki masrafları çok örtbas ediyor insanlarımız. Daha çok kaportadan pazarlığa oturuyorlar. Bence motorun pazarlığı kaportanın her zaman üstündedir,” dedi.