Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursa’nın hızlı tren projesindeki güncel durumu kaleme aldı…
Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Süreci tekrarlamaya gerek yok… Temeli 2012’de yüksek hızlı tren olarak atılan, yüksek standartlı demiryolu olarak adı değişen ve hızlı trene dönüşen demiryolu projesinin öyküsünü artık herkes çok iyi biliyor.
1991’de ilk haberlerini yazmaya başladığımız, temel atma aşamasına 21 yılda gelebilen projenin yapım modeli nedeniyle başlangıçta işler yürümedi.
Ödeneğin tünellerde bittiğini defalarca yazdık.
Ne zaman ki…
2019’da başlayan dış kredi arayışları 2021’de sonuçlandı, tren inşaatı şantiyesinde işler hızlandı.
Son durum şu…
Tünellerde çalışmalar sona yaklaştı. Balat’tan Yenişehir’e, Yenişehir’den Osmaneli’ne güzergahın büyük bölümüne raylar döşendi. Planlanan istasyon inşaatları ilerledi.
Şimdilerde…
Bir yandan istasyonların, bir yandan kalan bölümlerde ray seriminin tamamlanması için çalışılırken, sinyalizasyon için de harekete geçildi.
Bütün bunlar…
Elbette çok güzel hareketler ve sabırla bekleyen Bursa’yı heyecanlandıran gelişmeler olarak yansıyor.
Nitekim…
İnşaat çalışmaları hızlanıp tren beklentisi gerçekleşme aşamasına gelince, Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, çalışmaları hızlandırıp inşaatın tamamlanma süresini öne çekebilmek için hedef açıkladı:
“Osmaneli-Yenişehir-Bursa hızlı tren hattında yapım çalışmaları 2025 sonunda tamamlanacak, 2026’da test sürüşleri başlayacak, 2026 ortasından itibaren de yolculu seferler yapılacak.”
Gerçekten de…
Bakan Uraloğlu’nun hedefi, Bursa’ya moral oldu, heyecanı da arttırdı.
Ne var ki…
Son günlerde Bakan’ın hedefiyle şantiye programının uyuşmadığı haberleri geliyor.
Bu durumda…
Müteahhit firma iş planlamasına göre Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren inşaatı 2026 ortasında bitecek. Hattın teslim alınması, test sürüşlerinin bitmesi, yolculu seferlere geçilmesi için de en az 1.5 yıl daha beklemek gerekiyor.
Bunu 2 yıl olarak telaffuz edenler de var.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…