22 Kasım’da yürürlüğe giren ek vergiler fiyatları yukarı çekti.
Türkiye’de 22 Kasım tarihinde yürürlüğe giren yeni düzenleme ile birlikte; benzinli, dizel ve hibrit araçlar üzerinde yüzde 10 vergi üzerine yüzde 25 oranında ek vergi uygulanmaya başlandı. Elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçlara ise yüzde 10 vergi ile birlikte yüzde 30 ek vergi getirildi.
Bu gelişmelerden etkilenen araçlardan biri de Volkswagen’in popüler modeli Polo oldu. Türkiye’de uzun zamandır ilgi gören araca yönelik önemli açıklamalar yapıldı.
“Maliyetleri karşılamıyor”
Volkswagen Türkiye Genel Müdürü Dario Bottaro, Polo modelinin durumuna ilişkin yaptığı açıklamada, “Polo’daki bu kayıp, olası bir sonlanma üretici için de mutlu edici bir durum değil. Ancak günün sonunda kararı üretici veriyor. Biz kendilerine oluşabilecek sorunları dile getirdik ve çözüm bulmaya çalışıyoruz. Fakat ek yükümlülüklerin yüksekliği ve lojistik maliyetlerinin artması, otomobili tamamen rekabet dışına çıkarıyor. Bir çözüm bulunamazsa maalesef bu 50 yıllık ikonik modelin Türkiye’de satışını durdurmak zorunda kalacağız.” ifadelerini kullandı.
Polo elektrikli olarak geri dönebilir.
Bottaro, Polo’nun geleceğine ilişkin önemli bilgiler vererek, “Elektrikli modellerde isimler değişti. Bunları ID Polo ve ID Cross olarak göreceğiz. Polo’yu kaybediyor olabiliriz ancak 2026 yılının son bölümünde bu iki modelin dünya genelinde satışa çıkması planlanıyor. Muhtemelen Türkiye’de de aynı dönemde satışa sunulacaklar. Yaklaşık bir yıl veda edeceğiz, ardından Polo elektrikli versiyonuyla çok daha dinamik bir şekilde geri dönecek. ID Polo, Polo’nun boşluğunu doldurabilecek bir otomobil. Şu anda fiyat çalışmalarını yapıyoruz.” açıklamalarında bulundu.
Dilerseniz ayrıntılara buradan da göz atabilirsiniz!
Bu görsel Google yapay zeka destekli bir not alma uygulaması olan NotebookLM ile oluşturuldu.



