Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın, BUSKi eski Genel Müdürü Güngör Gülenç’in Doğancı Barajı ve Doğancı Tüneli ile ilgili dikkat çekici açıklamalarını köşesinde gündeme getirdi.
Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Karayolları uzmanları daha iyi bileceklerdir. Türkiye’de içme ve sulama suyu baraj gövdeleri üzerinden iller ve ilçeler arası ulaşım ağının geçtiği ender yerlerden biri Bursa’daki Doğancı idi.
Selahattin Saygı Doğancı Barajı’nın kretinin üzerinden Orhaneli, Harmancık ve Büyükorhan ilçeleriyle, Kütahya ve Balıkesir’in bazı ilçelerine karayolu bağlantısı sağlanıyordu.
9 yılda tamamlanabilen 2 bin 344 metrelik Doğancı Tüneli, geçtiğimiz hafta Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katıldığı bir törenle hizmete girdi.
Böylece Doğancı Barajı üzerinden araç geçişleri de sonlanmış oldu.
BUSKİ’nin önceki dönem genel müdürü Güngör Gülenç ile bu gelişmeyi ele aldık.
Gülenç, “Doğancı Tüneli dağ ilçelerimize ulaşım olarak çok faydalı olduğu kadar, ulaşım ağının Doğancı Barajı’nın kretinin üzerinden geçmesi bizi, yani BUSKİ’mizi çok tedirgin ediyordu. Geçmişte bir akaryakıt tankeri kretin üzerinden geçerken baraj gölüne yuvarlanmıştı. Allah’tan tanker boştu” dedi.
O dönemde genel müdür olan İsmail Hakkı Çetinavcı ile hemen ilgili makamlara başvurduklarını dile getiren Gülenç, “Vali beyden yol geçişinin hızla baraj kretinin üzerinden alınmasını talep ettik” şeklinde konuştu.
Gülenç, bu süreçte “Sağ olsun o günkü Valimizin, vahameti anlayıp, konuyu hızlandırmaya katkısı olmuştu. Bu sebeple yolun Doğancı Barajı kretinin dışına alınmasına eski bir BUSKİ mensubu olarak çok sevindim. Hayırlı olsun” ifadelerini kullandı.
Ayrıca, şehirdeki su ihtiyacının yüzde 85’ini karşılayan Doğancı Barajı’nın da bu sayede daha iyi korunacağına dikkat çekti.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…