Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun katılımıyla gerçekleştirilen Doğancı Tüneli’nin açılışını değerlendirdi.
Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
İhalesi… Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü tarafından 22 Mart 2017’de gerçekleştirildi. 22 Nisan 2021’de ikmal ihalesi yapıldı. 16 Mayıs 2024’te ise üçüncü ihale düzenlendi.
İlk ihale açık ihaleydi, sonraki ihale süreçleri ise 21B denilen davet yöntemiyle gerçekleştirildi.
Gerçi…
Toprak kayması olayının ardından tünel içinde yöntem değişti ve çıkışa bir heyelan tüneli eklendi. Ancak son tamamlama ihalesi ilk ihalenin üç katı bedelle yapıldı.
Aynı yerde…
15 ay içinde gerçekleşen üç ihale, doğal olarak maliyeti de artırdı.
Gerçi…
Geçmişte Karayolları 14. Bölge Müdürü olarak görev yapmış olan Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, açılış konuşmasında bir dil sürçmesi olasılığı ile “Keles ve Orhaneli Yolu” vurgusu yaptı. Ancak, bu yol ve tünel Orhaneli, Büyükorhan, Harmancık’a ulaşım sağlıyor ve oradan da Balıkesir ve Kütahya’ya alternatif ulaşım imkanı sunuyor.
Keles Yolu ise, Doğancı Barajı’nın yanından ayrı bir yol olarak devam etmektedir.
Yine de…
Bölge halkının 40 yıllık hayali olan Dağ Yolu Tüneli’nin, veya diğer adıyla Doğancı Tüneli’nin tamamlanıp açılması, 9. yılında gerçekleşmiş olması sevindirici bir gelişme.
Fakat…
AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank’ın hafta sonu tatilinden fedakârlık yaparak katıldığı açılışta, dağ yolunun en zorlu etabını oluşturan Kapıkaya geçişinin gündeme gelmemesi dikkat çekti.
Oysa…
Kapıkaya projesinin mevcut olduğu ve uzun süre bekletildiği biliniyor.
Eğer…
“Bu kadar masraf bu yola ve yöreye değmez” düşüncesi hakimse, AK Parti’nin en yüksek oy oranlarının dağ yöresinde olduğu göz önünde bulundurulmalıdır.
Karadeniz bölgesinde kilometrelerce tünel açılarak dağların ve tepelerin delindiği düşünülürse, bu durum oldukça yanlıştır.
Bir de…
Bakan Uraloğlu, günlük 9 bin araç geçişi öngörülen tünelin birer şeritli gidiş-geliş olarak inşa edildiğini belirtti.
Keşke bu yol ve tünel il yolu statüsü ve standardıyla ikişer şeritli bölünmüş yol olarak yapılsaydı.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…