1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Çin’in İhracat Kısıtlamaları Avrupa otomotivde Kriz

Çin’in İhracat Kısıtlamaları Avrupa otomotivde Kriz

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

CLEPA tarafından yayımlanan bir açıklamada, Avrupa otomotiv tedarik endüstrisinin, Çin’in nadir toprak elementleri ve mıknatıslar üzerindeki son ihracat kısıtlamaları nedeniyle önemli sorunlarla karşılaştığı bildirildi. Açıklamada, Çin’in bu kısıtlamalarının Avrupa’da bazı üretim tesislerinin kapanmasına neden olduğu ifade edilirken, önümüzdeki haftalarda stokların azalmasıyla birlikte sorunun daha da derinleşebileceği vurgulandı.

OTOMOBİL ÜRETİCİLERİ ZORDA

Açıklamada, Nisan 2025’ten bu yana Çinli yetkililere yüzlerce ihracat lisansı başvurusu yapıldığı ve bu başvuruların yaklaşık dörtte birinin onaylandığı belirtildi. CLEPA, reddedilen başvuruların bir kısmının büyük ölçüde prosedürel nedenlere dayandığını, bu prosedürlerin iller arasında farklılık gösterdiğini ve hassas verilerin aktarılmasının gerektiğini kaydetti.

Öte yandan, Alman otomobil üreticisi BMW, tedarik zincirinin bazı bölümlerinin Çin’deki kesintilerden etkilendiğini duyurmuştu.

ÇİN’İN İHRACAT KISITLAMALARI

Nisan ayında Çin, birçok nadir toprak elementi ve ilgili mıknatısların ihracatını askıya alma kararı almıştı. Çin Ticaret Bakanlığı, 4 Nisan’dan itibaren samaryum, gadolinyum, terbiyum, disprosyum, lütesyum, skandiyum, itriyum ve alaşımlarının bulunduğu 7 kategori orta ve ağır nadir metallerin ihracat kontrol listesine alınacağını açıklamıştı.

Çin'in ihracat kısıtlamaları.

Böylece, Çinli tedarikçiler, söz konusu nadir toprak elementlerini sadece hükümet izni ile ihraç edebilecek. Ayrıca, Çin gümrük görevlileri, içeriğinde kısıtlanan elementlerin bulunduğuna dair şüphe taşıyan sevkiyatlara el koyma yetkisine sahip. Bu elementlere otomotiv, havacılık ve savunma sanayi tedarikçileri tarafından ihtiyaç duyuluyor.

ABD Jeolojik Araştırmalar Kurumu’nun 2024 verilerine göre, küresel nadir toprak elementleri (NTE) rezervleri yaklaşık 90 milyon ton olarak hesaplanırken, Çin 44 milyon tonluk rezervi ile ilk sırayı almaktadır. Bunu 21 milyon ton ile Brezilya, 6,9 milyon ton ile Hindistan, 5,7 milyon ton ile Avustralya, 3,8 milyon ton ile Rusya ve 3,5 milyon ton ile Vietnam izlemektedir; geri kalan kısım diğer ülkelerde yer almaktadır. Ayrıca ABD, Grönland ve Tanzanya’da dünyadaki NTE rezervlerinden yüzde 2’şer pay alıyor.

Çin’in rezervinin, toplam rezervlerin yaklaşık yüzde 49’una tekabül ettiği ve yıllık NTE üretiminin, küresel üretimin yüzde 69’unu oluşturduğu ifade edilmektedir.

Kaynak: AA

Çin’in İhracat Kısıtlamaları Avrupa otomotivde Kriz
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

eBursa.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin
Bize Katılın
Enable Notifications OK No thanks