Dünyanın en önemli elektrikli araç üreticilerinden biri olan BYD, yeni enerji araç teknolojileri, batarya üretimi ve çevreci lojistik çözümleri ile küresel ölçekte etkili bir rol üstleniyor. BYD’nin Türkiye’deki satışlarının artmasıyla birlikte, markanın yüksek teknolojiye sahip araç taşıma gemisi “BYD Changzhou”, Türkiye’ye teslimatlar yapmak amacıyla 25 Şubat’ta Çin’in Ningbo Limanı’ndan yola çıktı. Yaklaşık 39 gün süren yolculuğun ardından 5 Nisan tarihinde Türkiye’ye ulaştı.
Kocaeli Derince’deki Safiport Limanı’na yanaşan 7 bin araç kapasiteli dev gemi, Türkiye’ye gelişiyle büyük dikkat çekti. Çanakkale Boğazı ve Osmangazi Köprüsü üzerinden geçişi sırasında görüntülenen BYD Changzhou, sonunda Safiport Limanı’na ulaşmış oldu.
199,9 metre uzunluğa ve 38 metre genişliğe sahip olan BYD Changzhou, 69.250 GT (brüt tonaj) ve 21.400 NT (net tonaj) kapasitesi ile büyük ölçekli sevkiyatları verimli bir biçimde gerçekleştiriyor. 7 bin araç taşıma kapasitesi sayesinde, BYD Changzhou, markanın araçlarını uluslararası pazarlara hızlı ve güvenilir bir şekilde ulaştırıyor. Sürdürülebilir taşıma anlayışını benimseyen gemi, çift yakıtlı tahrik sistemi ile çalışmakta ve LNG (sıvılaştırılmış doğal gaz) kullanarak karbon emisyonlarını büyük oranda azaltmaktadır.
TÜRKİYE’DEKİ GENİŞ ÜRÜN GAMINA YOĞUN İLGİ
Türk tüketicilerinin BYD modellerine olan ilgi, markanın pazardaki konumunu güçlendiriyor. ODMD verilerine göre, 2025 yılının ilk çeyreğinde Türkiye Binek Otomobil Pazarı’nda en hızlı büyüyen marka BYD olarak kaydedildi.
Yenilikçi araçlarını Türkiye pazarına tanıtmaya devam eden BYD Türkiye, Mart ayında TANG modelini satışa sunarak, ülkemizdeki model sayısını DOLPHIN, ATTO 3, SEAL U DM-i, SEAL U EV, HAN, SEAL AWD ve TANG ile birlikte yediye çıkardı. Marka, Nisan ayının ikinci yarısında DOLPHIN’in yeni donanımı Comfort’ı ve yılın üçüncü çeyreğinde SEALION 7’yi Türkiye’deki müşterileriyle buluşturarak ürün gamını daha da genişletmeyi planlıyor.
SIFIR EMİSYON HEDEFİ
Şirket, 2022 yılında fosil yakıtlı araç üretimini durdurarak otomotiv sektörünün dönüşümüne katkıda bulunmaya devam ediyor. Dünyada 10 milyon elektrikli ve plug-in hibrit araç üretimine ulaşan ilk markalardan biri olan BYD, bu başarıya hızlı bir büyüme süreci ile imza attı. İlk 5 milyon yeni enerji aracı üretimini 15 yılda tamamlamışken, sonraki 5 milyon aracı yalnızca 15 ayda üretti.
2023 yılında, şarj edilebilir hibrit ve elektrikli araç satışlarında dünya çapında önemli markalar arasında yerini alan BYD, 2024’te 4 milyondan fazla yeni enerjili otomobil satmayı hedefliyor. (İHA)