Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursaray’ı Şehir Hastanesi’ne bağlayacak projedeki güncel durumu köşesinde aktardı.
Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Karşımızda… Bursaray’ın 6.1 kilometre uzunluğundaki yeni hattının son durağı Şehir Hastanesi İstasyonu var.
Aynı yerde…
2 Nisan 2021’de dönemin Ulaştırma Bakanı olarak Adil Karaismailoğlu temel atarken “Nisan 2023’te açmak” hedefini açıklayınca herkes heyecanlanmıştı.
Çünkü…
Toplu ulaşımın omurgasını oluşturan Bursaray, sağlık devi Şehir Hastanesi ve yapılaşmanın arttığı Geçit, Bademli, Balat, Hasköy’e ulaşımı sağlayacaktı.
Gelin görün ki…
Temel atma sonrası yargı kararıyla inşaat iki kez durdu, ihale yeniden yapılmak zorunda kaldı.
Müteahhit firma da, başlangıçtaki gecikmeye kentin alıştığını düşünmüş olmalı ki süreci fırsata dönüştürdü ve işi daha yavaş ilerletti.
O süreçte…
İhalenin yenilenmesi nedeniyle işi bitirme hedefi Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2024 olarak güncellendi.
Fakat…
3.5 yılda Emek’ten Geçit’e kadar yer üstünden 900 metre ray döşenebildi. Bu ilk etabın açılışı da seçim öncesinde gerçekleştirildi, ancak seçim sonrası makas yapılmadığı için 3 ay kapalı kaldı.
Doğal olarak, projenin bitiş tarihi de 2027 olarak düzeltildi.
İşte…
2027’ye bile kimsenin inanmadığı bir süreçte Bakanlık tarihi 2026’ya çekti. Eylül 2024’te İznik Çevre Yolu açılışı için gelen Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu ilk kez “2025 sonu” açıklaması yaptı.
Biz de…
Süreçlere dikkat çektiğimiz 10 Mart 2025 tarihli yazımızda “Müteahhit isterse biter” vurgulaması yaptık.
O bakımdan…
Şehir Hastanesi önündeki Bursaray’ın son istasyonunda ve Balat’a doğru inen hattaki yoğun çalışmayı görünce merak edip “Ne oldu da bu inşaat birden hızlandı?” diye sorduk.
Duyduk ki…
Geçmişte, kısa süre de olsa Karayolları 14. Bölge Müdürü olarak Bursa’da görev yapan Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu müteahhidi aramış.
Sert tonda geçen konuşmada “Ben Bursa’da metronun 2025 sonunda biteceğini açıkladım, bitirin” demiş.
Bunları duyunca biz de “Hadi inşallah” dedik.
İstasyon binalarında da çalışmalar hızlandı
Bursaray’ı… Emek’ten Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak 6.1 kilometre uzunluğundaki hat üzerinde 4 istasyon planlanmış.
Geçit İstasyonu geçen yıl seçimden önce açıldı. Fakat makas yapılmadığı için seçim sonrası kapatıldı. 3 aylık çalışmada raylar sökülüp makas yapıldı ve yeniden açıldı.
Yanı sıra…
Ahmet Yesevi ve Gar istasyonlarının bu yaz, Şehir Hastanesi İstasyonu’nun da bu yılsonu tamamlanması bekleniyor.
Şehir Hastanesi Metrosu inşaatı bitse bile vagon eksiği sorun olacak
Bursaray’ın… Temeli Erdem Saker döneminde atıldı. Ana iki etabı Mudanya Yolu’nda Bursa OSB’den ve İzmir Yolu’nda Küçük Sanayi’den Şehreküstü’ye hatları Erdoğan Bilenser döneminde tamamlandı. Hikmet Şahin döneminde Arabayatağı’na, Recep Altepe döneminde ise Kestel, Emek ve Uludağ Üniversitesi’ne uzatıldı.
Şimdi…
Şehir Hastanesi uzatması için adeta inşaatın başında bekliyoruz. Sırada Görükle uzatması var.
Fakat…
Hem artan yolcu sayısı, hem yeni hatlar nedeniyle 68 yeni vagona ihtiyaç var. İlk etapta da 44 vagon acil ihtiyaç olarak belirleniyor.
Bu aşamada…
Ulaştırma Bakanlığı kendi kriterlerine göre 20 vagonu acil ihtiyaç olarak gördü ve Bursa’ya jest yapıp üstlendi.
Fakat…
Henüz siparişi vermedi. Büyükşehir Belediyesi ise inceleme aşamasında.
Yani…
İnşaat bitse bile, Şehir Hastanesi Metrosu’nu vagon sıkıntısı bekliyor.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…