Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Emekli Gıda Mühendisi Mehmet Ateş’in Bursa’daki dönüşümle ilgili dikkate değer önerilerini köşesinde ele aldı.
Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bursa… Binlerce yıl önce Uludağ yamacına inşa edilen, son 50 yılda ise hızla iki dağın arasındaki ovaya yayılmış büyük bir kent.
Uludağ’a baktığımızda kentin büyüklüğünü görmek mümkün, ancak ulaştığı yeri tam anlamıyla kavrayamıyoruz. Karşıdaki Katırlı’dan bakıldığında, kentin büyümesiyle neleri yok ettiğini daha iyi görmek mümkün.
Bu bağlamda…
Emekli Gıda Mühendisi Mehmet Ateş, karşı yamaçtan Bursa’ya bakıyor. Doğup büyüdüğü Dışkaya’nın dernek başkanlığını üstlenen Ateş, çevre köylerle birlikte tarımsal üretim projeleri yürütüyor ve gözlemlerini dosyalayarak paylaşıyor.
Bu sefer…
Karşı yamaçtaki Dışkaya’dan kuş bakışı izlediği Bursa için, güncel kentsel dönüşüm planlarına yönelik tamamlayıcı önerilerde
Birinci önerisi…
“Kentsel dönüşümle Anadolu Mahallesi’nden Yıldırım Camii’ne; oradan Emirsultan’a, Yeşil’e, Kayhan’a, Çarşı’ya, Zindankapı, Tophane ve Muradiye Külliyesi’ne bağlayıcı yollar oluşturulabilir.”
İkinci önerisi…
“Bu hatlarda inşa edilecek asma köprülerde yaya, bisiklet ya da elektrikli otobüs için vagonlar kullanılabilir.”
Üçüncü olarak…
“Aynı mantıkla parklar arası bağlantılar kurulabilir ve dikey hatlarla metroya yolcu taşıma imkanı sağlanabilir.”
Örnekler de gündeme getirdi:
“Temenyeri’nden, Gökdere’den, Zafer Parkı’na; Kültürpark’tan Tophane’ye, oradan Çarşı’ya; Kültürpark’tan Çekirge ve Hüdavendigar Parkı’na; ayrıca Kültürpark’tan Merinos’a; Yıldırım Bayezıt Camii’nden Emirsultan’a, oradan Yeşil’e bağlantı hatları oluşturulabilir.”
Ateş, açıklamalarına devam etti:
“Teleferik’ten Davutkadı’ya, dolayısıyla Emirsultan’a ve Ankara Caddesi’ne; Cazibe Merkezi’nden Mimarsinan Parkı’na ve Ankara Yolu’na; Balabanbey’den Cumalıkızık’a da bağlantılar sağlanabilir.”
Bunun yanı sıra şunu da ekledi:
“Tahtakale, Alipaşa, Sur bölgesi gibi yerler hem ulaşımı kolay hale getirilmeli, hem de otopark ve park alanları ile donatılmalı.”
Ateş’in amacı ise şudur:
“Gelecek nesillere virane mahalleler değil, yaşanabilir bir Bursa bırakmalıyız.”
Trafik için küçük dokunuş önerileri
Karşı yamaçtan… Katırlı’daki Dışkaya’dan bakıldığında görülen Bursa’nın mevcut trafik sorununa dair de Mehmet Ateş’in bazı küçük dokunuş önerileri var:
“Prof. Tezok Caddesi mevcut trafiği taşımakta yetersiz kalıyor. Planlı kentsel dönüşümle yeni lambasız dikey hatlar oluşturulmalı. Sarı Cami çevresinde altgeçit sayısı artırılmalı. Kavşaklarda trafiği azaltmak adına belirli noktalarda üst veya alt geçitler inşa edilmelidir.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…