Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), ihracat odaklı projelerine devam ediyor. BTSO, KFA Fuarcılık işbirliği ile Bursalı tekstil sektörü temsilcilerini, Avrupa’nın en prestijli tekstil fuarları arasında yer alan Premiere Vision ve Texworld Fuarları için Fransa’ya götürdü. Bursa’dan 60’a yakın iş dünyası temsilcisi, bu fuarlarda yeni iş bağlantıları kurarak küresel pazardaki fırsatları değerlendirme şansı yakaladı.
Bursa iş dünyasının çatı kuruluşu BTSO, üyelerinin farklı sektörlerde ihracatçı kimliklerini güçlendirmek için yurt dışı fuar ziyaretlerine devam ediyor. Bursalı tekstil sektörü temsilcileri, Avrupa’nın önde gelen kumaş, aksesuar ve moda fuarları arasında yer alan Texworld Paris 2025 Spring Fuarı ve moda ile tekstil endüstrisinin profesyonellerini bir araya getiren Premiere Vision Fuarı’na katıldı. BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur ve Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, fuar kapsamında Türkiye’nin Fransa Başkonsolosu Kerem Yılmaz ve İTO Başkanı Şekib Avdagiç ile birlikte Texworld Fuarı’nda stant açan firmalarla bir araya geldi. Daha sonra BTSO heyeti, Premiere Vision’da Bursalı firmaları ziyaret etti.
“Bursalı firmalar ihracata odaklandı”
BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur, tekstil sektörünün önemli buluşmalarına katıldıklarını belirterek, “Fuara katılan firmalarımız titizlikle hazırlandı. BTSO heyeti olarak, firmalarımızı tek tek ziyaret ettik. Sektördeki maliyet artışları ve döviz kurlarının getirdiği zorluklar, firmalarımızın öncelikli gündem maddeleri arasında. Sektör temsilcileri 2025 yılının iyi geçeceğini umut ediyor. Fuarda Bursalı üreticilerin ihracat yapma azmini yerinde gözlemledik. Bu fuarların, firmalarımızın yeni iş bağlantıları kurmasına katkı sağlamasını bekliyoruz.” dedi.
“Verimli bir program oldu”
BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, Fransa programlarının son derece verimli geçtiğini ifade ederek, “Firmalarımız fuar sırasında farklı ülkelerden birçok firma ile iletişim kurma imkanı buldu. Bu etkinliğin, Bursa ve ülkemiz için yeni ihracat siparişleriyle dolu geçmesini umut ediyorum. BTSO, her yıl bu iki fuara özel organizasyon düzenliyor. Sektörümüzün ihracat ağını genişleten bu tür etkinlikler büyük önem taşıyor. Yönetim Kurulumuza teşekkürlerimizi sunuyorum.” şeklinde konuştu.
“İş gezileri firmalara yeni ufuklar kazandırıyor”
BTSO Meclis Üyesi Ahmet Aşık, Türkiye’nin tekstil sektöründeki gücünden bahsederek, “Firmalarımızın her iki fuara da iyi hazırlandığını gözlemliyoruz. Katılımcıların fuardan beklentileri yüksek. Bu tür iş gezileri, yeni ticaret fırsatları sunmakla kalmayıp, firmaların dünya genelindeki gelişmeleri yakından takip etmesine de yardımcı oluyor.” dedi.
BTSO 17. Meslek Komitesi Başkanı Serap Mercan, Premiere Vision Fuarı’nda Türkiye’nin tekstilde nasıl güçlü bir konumda olduğunu gözlemleyerek, “Bursalı firmalarımız, Ar-Ge çalışmaları ve sahip oldukları vizyon ile fuarda kendilerini gösterdi. Tekstil sektörü, ülkemiz için büyük bir değer. Bursa, her zaman tekstildeki konumunu güçlendirmeye devam edecektir.” şeklinde ifade etti.
“Sektörde iyileşme hızla artacak”
Premiere Vision Fuarı’na katılan Bursalı firmalardan Işıksoy Tekstil Yönetim Kurulu Üyesi Arzu Işık, fuarların kendileri için büyük bir öneme sahip olduğunu belirterek, “Geçen yıl sektör olarak zor bir dönem geçirdik. Bu durum sadece Türkiye için değil, tüm ülkeler için geçerliydi. Çin gibi birçok pazarın zorlukları mevcut. Ancak Nisan ve Mayıs aylarından sonra sektörde iyileşmenin hızla artacağına inanıyoruz. Kendi ipliğimizi üretiyor olmamız, bizi sektörde daha dinamik tutmaktadır.” şeklinde konuştu.
Fuara katılan Kayaoğlu Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Kayaoğlu ise, “Fark oluşturacak yeni modellerle fuara geldik. Zorluklara rağmen yatırımımızı ve yeniliklerimizi sürdürüyoruz. Yeni bir fabrika kurduk ve ihracat mücadelesine devam edeceğiz. Çatı kuruluşumuz BTSO’ya, iş dünyamıza olan destekleri için teşekkür ediyoruz.” dedi.
“BTSO firmalara yol gösteriyor”
Ezgi Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Rahim Ezgi, ürün yelpazelerini daha katma değerli hale getirmeyi hedeflediklerini ifade ederek, “Bursa, tekstil sektöründe birikime sahip bir şehir. Avrupa’ya yakınlığımız ve hızlı üretim kapasitemiz avantajlarımız arasında. BTSO, bu alanda firmalarımıza yol gösterici başarılı çalışmalar yürütüyor.” şeklinde belirtti.
“Fuarlar ihracat için büyük önem taşıyor”
Texworld fuarında stant açan Ramnur Tekstil yöneticilerinden Barış Yılmaz, geçen 8 yıl boyunca fuara katıldıklarını belirtti. “Bu yıl koleksiyonumuzu geliştirerek yeni müşterilerle tanışmak için buradayız. Texworld bizim için önemli bir fuar. Uluslararası anlamda tüm sektör dinamikleri bu fuarda yer alıyor. KFA Fuarcılık’tan çok memnunuz. 20 yıldır BTSO üyesiyiz ve odamızın sunduğu destekler, fuara hazırlığımızı kolaylaştırıyor.” şeklinde konuştu.
“KFA fuarcılıktan oldukça memnunuz”
KFA Fuarcılık organizasyonu ile fuara katılan Akdem Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Akdemir, her yıl ihracat pazarlarını çeşitlendirmek için çaba sarf ettiklerini belirterek, “Fuarlar, sektörlere ivme kazandırıyor. Bu alanda nerede olduğumuzu, nasıl ilerleyeceğimizi ve rekabet koşullarını anlamak için büyük destek sağlıyor. Modellerimizi önceliklendirmek için piyasadaki analizleri iyi yapıyoruz. Bu yıl, geçen yıla göre daha iyi olabilir. Tekstil, daima ayakta kalan bir sektördür. BTSO’nun tekstil sektörüne yönelik fuarlarına katılmaya devam ediyoruz. Donanımlı ve hazırlıklı olduğumuz sürece daha iyi yerlere geleceğimize inanıyorum. Yurt dışı fuarlarımızda KFA Fuarcılık ile çalışmaktan memnuniyet duyuyoruz.” şeklinde ifade etti.
Bursalı tekstilciler fuara damga vurdu
Texworld Fuarı’nda Türkiye, en büyük katılımcı ülke olarak 80’e yakın Türk firması ile temsil edildi. Fuarda ayrıca, 22 Bursalı firma stant açarak yeni modellerini sergiledi. Premiere Vision Fuarı’nda ise Türkiye’den 202 firma stant açtı ve bunlardan 54’ü Bursalı firmalar arasında yer aldı.