1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Ali Koç: Türkiye Otomotivde Gelecek Vizyonu

Ali Koç: Türkiye Otomotivde Gelecek Vizyonu

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ali Koç, röportajında dikkat çeken ifadelerde bulundu.

Otomotiv sektörü, firmamızın bugünkü başarısına ulaşmasında kritik bir rol oynamaktadır. Bayilikle başlayan serüvenimiz, bazı önemli aşamalardan geçerek bugünkü önemli konumuna ulaştı.

Ford Otosan, 1 milyona yakın üretim kapasitesine sahiptir. Bunun yanı sıra, Avrupa’nın en büyük ticari araç üretim merkezi konumundadır. Ford Motor Company, elektrikli modellerin üretim merkezi olma misyonunu sürdürmektedir.

Bu durum, hem Avrupa otomotiv sektöründeki pozisyonumuzu hem de Ford’un küresel sahnedeki yerini güçlendirmektedir. Yaptığımız işlerin doğru bir şekilde yapıldığını gösterir niteliktedir.

ROMANYA‘YA İYİ İŞLER YAPTIĞIMIZ İÇİN GELDİK”

Romanya’da bulunduğumuz için bu konuyu ele alalım. Romanya’ya açılmamız, iş süreçlerimizi iyileştirmek adına gerçekleştirdiğimiz genişlemenin bir parçasıdır. Romanya’dan bir model Türkiye’ye geldi ve burada yeni bir kapasite oluşturuldu. Bu büyüme, Craiova’nın Ford Avrupa’nın üretim alanlarından biri olmasını sağladı.

Romanya’nın tarihinde ilk defa tam elektrikli araçların lansmanını gerçekleştirdik. Türkiye pazarına baktığımızda, 2025 yılı itibarıyla 1 milyonun üstünde bir pazar tahmin ediyoruz. Önemli olan, bu seviyenin altında kalmamaktır. Türkiye’deki pazar dinamikleri, binek, ticari, hibrit ve elektrikli araçlar açısından sürekli değişim göstermektedir. Bu bağlamda, otomotiv sektörü bir dönüşüm sürecinden geçiyor ve geleceği öngörmek her zamankinden daha zorlaşmış durumda.

ali koc 4

“ROMANYA’YA 2002’DE BEKO İLE GELDİK”

Romanya, Avrupa Birliği’nin son üyesi olarak avantajları olan bir ülke. Üretim maliyetleri ve yatırımcı dostu yaklaşım bu avantajlar arasında. Ancak ulaşım altyapısında iyileştirilmesi gereken noktalar mevcut. Türkiye’ye olan yakınlığı ve maliyet avantajlarıyla, Romanya yatırımcılar için cazip bir ülke durumundadır.

2002 yılında Beko ile Romanya’ya açıldık. O dönem 300 bin kapasiteli bir buzdolabı fabrikası almıştık. Bugün bu kapasite 1,9 milyon seviyesine ulaştı. Bunun devamında çamaşır makinesi üretimi için yeni bir fabrika yatırımı yaptık. Her iki fabrikadan üretilen ürünlerin yüzde 80’ini yurt dışına satıyoruz. İhracat açısından Romanya ekonomisine önemli katkılarda bulunuyoruz.

ali koc 3

“100 MİLYON EUROYA YAKIN SAĞLIK SEKTÖRÜ YATIRIMIMIZ OLACAK”

Bunların yanı sıra, ödeme sistemleri şirketimiz Token’ı Romanya’ya taşımış bulunuyoruz. Merkez Bankası’ndan gerekli izinleri alarak bu adımı atan ilk firmayız. Lojistik alanındaki yatırımlarımız da bu ülkede büyümeye devam ediyor. Yakın bir zamanda 100 milyon euro civarında sağlık sektöründe bir yatırım yapmayı planlıyoruz.

Romanya, Türkiye ile yakın uygulamaları genişletmek adına doğru bir alan sunuyor. Daha önce benzer denemeler yaptığımız Bulgaristan’da istediğimiz sonuçları alırken, Romanya’da da başarılı olmayı sürdürüyoruz. Bu süreçte katkıda bulunan kamu görevlilerine ve bakanlıklara teşekkür ediyorum.

ali koc 1

“BİZ BİR OTOMOTİV MERKEZİ, MÜKEMMELİYET MERKEZİ ÜRETİM YERİ OLDUK”

Son 5-6 yıl içerisinde yaklaşık 10 milyar euroluk bir yatırım gerçekleştirdik ve bunun yüzde 95’i Türkiye’de hayata geçti.

2000’li yılların başında Türkiye otomotiv sektörü büyük bir gelişim gösterdi. Artık otomotiv merkezi ve mükemmellik merkezi olarak tanımayabiliriz. Ülkemizde imalat yapan markaların değer zincirinin tüm unsurları gelişirken, yan sanayi de bu büyümeden etkilenmiştir. Şu anda Türkiye’de 5 marka, TOGG ile birlikte 6 marka faaliyet göstermektedir.

Gelecek, öngörülemeyen bir belirsizlik içermekte; elektrifikasyon ve otonom araç gelişmeleri takip ediyoruz. Sektörde reforme olacak pek çok konu bulunuyor. Dolayısıyla mühendislik kabiliyetlerimizi artırmamız gerekiyor. Türkiye mühendislik alanında önemli bir konuma ulaşmıştır.

koc 1

“TÜRKİYE’NİN İLK ENTEGRE ÜRETİM TESİSİNİ YAPTIK”

2021-2026 yılları arasında 2 milyar euro yatırım yapmayı taahhüt etmiştik ve bu miktarın yüzde 95’ini tamamladık. Üretim kapasitemiz, 612 bin seviyesine çıkarken, ihracat tutarımız 9,4 milyar doları buldu. İş gücümüz de 19 bin kişiye ulaştı.

Türkiye’nin ilk elektrikli araç üretim tesisini oluşturmanın yanı sıra, hem içten yanmalı hem hibrit hem de elektrikli araç üretimi gerçekleştiriyoruz. Bu yatırımlar, ülkemiz için oldukça kritik önem taşımaktadır.

ford

“ELEKTRİFİKASYONDA BİR YAVAŞLAMA VAR”

Uzun vadede, otomotiv sektörü Türkiye’nin ihracat ve istihdam lideri olma konumunu korumalı ve geliştirmelidir. Elektrifikasyon süreci, birçok zorlukla birlikte gelmektedir. Şu an, elektrifikasyondaki yavaşlama, her sektörde hissedilmektedir.

Bu alanla ilgili regülasyonların yeniden gözden geçirilmesi büyük önem taşımaktadır. Ayrıca, elektrik fiyatları ve şarj altyapısının geliştirilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde, belirlenen hedeflere ulaşmak zor görünmektedir.

koc8

“FORD’UN EN ÖNEMLİ ORTAKLIĞI, EN BAŞARILI ORTAKLIĞI BİZLE YAPTIĞI ORTAKLIK”

Koç’un adı geçtiğinde çok fazla yanlış bilgilendirme ve iftiralar karşımıza çıkıyor. Borsada alınıp satılan hisselerde yaşanan hareketliliklerde hedef gösteriliyoruz. Yurt dışına yatırım yapmamız, ülkeyi terk ettiğimiz anlamına gelmiyor.

KOÇ TÜRKİYE’DEN ÇIKIYOR MU?

Ali Koç, Ford Otosan’ın Craiova’daki tesislerini satın almasının ardından çıkan spekülasyonlara yanıt verdi:

“Ford Otosan’ın bu adımı için, ‘Koç Türkiye’den çıkıyor’ gibi asılsız iddialar ortaya atıldı. Biz, en zor dönemlerde bile en büyük yatırımlarımızı hayata geçirmekteyiz.”

koc7

“ÜZÜLEREK SÖYLÜYORUM, BİZİM ÜLKEMİZ NE YAZIKKI…”

Bu süreçler ağır bir şekilde ilerliyor. Ancak 10 milyar dolara yakın yatırımımızın %95’ini kendi ülkemize yapmış durumdayız. Başka ülkelerde sosyal medyada çıkan asılsız haberlere mahkum kalıyoruz.

Türkiye, sunduğu tecrübeler ve potansiyel ile yatırımcıları kendine çekmekte zorluk yaşıyor. Hukuk sisteminin etkinliği yatırımcı güveni açısından belirleyici bir faktördür. Bütün gücümüzü ülkemizin avantajlarını öne çıkarmak için harcamalıyız.

“IVECO İLE BERABER KABİN ÜRETECEĞİZ”

Volkswagen ile minibüs üretimi işbirliği sağlandığı gibi, Iveco da bizimle kamyon üretimi için işbirliği yapacaktır. Bu süreç, hem maliyet avantajı sağlayacak hem de sektördeki yenilikler için önemli bir adım olacaktır.

ali10

“ÇOK DA İYİ GİDİYOR AMAN NAZAR DEĞMESİN”

Türk markası olarak adlandırılan Ford, Türk mühendisleri tarafından tasarlanmış araçlarla başarılı bir şekilde ilerlemekte. Gelecekte Ford Otosan finansallarını olumlu yönde etkileyecek projeler geliştirmekteyiz.

(BLOOMBERGHT) (EKONOMİM)

Ali Koç: Türkiye Otomotivde Gelecek Vizyonu
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

eBursa.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin
Bize Katılın
Enable Notifications OK No thanks