Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti’nin geleneksel Kızılcahamam kampına katılmak üzere Ankara’nın Kızılcahamam ilçesine giderek partisinin 3 günlük kampını başlatmıştı. Bu yıl 32’nci kez gerçekleştirilen kamp programı, milletvekilleri, genel merkez yöneticileri ve parti kurulları için bir araya gelme fırsatı sundu. Kampta, iç ve dış siyasetle ilgili güncel gelişmeler masaya yatırıldı; bazı bakanlar ve parti yöneticileri de katılımcılara sunum yaptı.
KAMPA DAMGASINI VURAN CHP’YE YÖNELİK KAMPANYA STRATEJİSİ
Nefes’teki Nuray Babacan’ın son yazısında yer alan kulis bilgileri, AK Parti’nin CHP’ye karşı yeni bir siyasi atağa hazırlık yaptığını gözler önüne seriyor. Babacan’ın aktardığı bilgilere göre, AK Parti tarafından oluşturulan kampanya görsellerinin, milletvekilleri, kurucular ve il ile ilçe örgütleriyle paylaşılması bekleniyor. Bu görseller, CHP’yi hedef alan sert bir stratejiyi ortaya koymuş durumda. Ancak, hazırlanan bu görseller parti içinde bile tartışmalara yol açtı.
“BUNLAR ÇOK KÖTÜ HAZIRLANMIŞ”
Kampanya görsellerinin içeriğinde, CHP’nin simgesi olan altı okun üzerine “Baklava Belediyeciliği”, “Çikolata Belediyeciliği”, “Rüşvet Belediyeciliği” ve “Paket Belediyeciliği” gibi ifadeler yer almakta. AK Parti’nin, CHP’li belediyelerin yönetimini karalamaya yönelik hazırladığı bu görseller, kulislerde “sığ ve basit” olarak değerlendirildi ve bazı parti üyeleri tarafından eleştirildi.
Babacan’ın yazısına göre, bazı AK Partililer, “Bunlar çok kötü hazırlanmış. Biz siyasi geleceğimizi CHP’ye yönelik saldırılar üzerine mi kuracağız? Söyleyecek başka sözümüz kalmadı mı? Paylaşmayınca da bozuluyorsunuz…” diyerek kampanyaya itiraz ettiler.
“İNANDIRICILIK VE GÜVEN SORUNU VARSA EN İYİ KAMPANADAN BİLE SONUÇ ALAMAZSINIZ”
Babacan, yazısının final bölümünde, AK Parti’nin eski kampanyacısı Erol Olçok’un bir söyleşisinde dile getirdiği ifadeleri hatırlattı:
- ”…Liderinizin inandırıcılık ve güven sorunu varsa en iyi kampanadan bile sonuç alamazsınız.
- En iyi kampanyanın seçim sonuçlarına etkisi yüzde 4’tür.
- Biz hiçbir kampanyamızı negatif söylemler üzerine kurmadık. Hiçbir siyasi kurumu kötülememeye özen gösterdik. Ortak değerlerden yola çıktık.
- Kurguyla yapılan kampanyalar insanlara ulaşmaz…”



