İnternetten alışveriş yapıldığında, kargo firmaları teslimat işlemi sırasında vatandaştan bir teslimat kodu talep ediyor. Bazı durumlarda, tüketiciler kargoyu kendileri almasa dahi bu kodu telefonla kargocuya iletebiliyor. Ancak, ürünü almadan bu kodu vermenin sakıncalı olduğu anlaşıldı. Çünkü, bu durum bir müşteri için sorun haline geldi ve satın aldığı ürünü teslim alamadı. Kargo firmasını aradığında ise aldığı cevap şaşırtıcıydı. İşte haberin detayları…
ATV Haber’in aktardığına göre, mağdur Melike Demir, “Telefonuma bir mesaj geldi; ‘Siparişiniz teslim edildi’ ama teslim edilmedi. Elimde öyle bir sipariş yoktu.” şeklinde ifade etti.
Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Levent Küçük ise, “Kodu söyledin, teslim ettim diye böyle bir kural yok.” diyerek durumu değerlendirdi.
“KODU SÖYLEDİM, TELEFONUMA ‘SİPARİŞİNİZ TESLİM EDİLDİ’ DİYE MESAJ GELDİ”
Bir vatandaş, teslimat kodunu sipariş henüz kendisine ulaşmamışken iletti ve ardından telefonuna kargo teslim edildi mesajı geldi. Ancak siparişi eline hiç ulaşmadı. Demir, “Sipariş verdim, siparişimi teslim etmeden önce bana bir kod gönderdiler. Telefon açıp o kodu istediler benden. Ben de kodu söyledim. Sonra telefonuma mesaj geldi. Siparişiniz teslim edildi diye.” şeklinde bilgi verdi.
Ekranda teslim edildi olarak görünen bu kargo aslında hiç ulaşmadı. İddiaya göre, kargo firması, teslimat numarasını kargocuya söylediği için mağduriyeti gidermedi. Demir, “Acaba alt komşuya mı, üst komşuya mı teslim ettiler diye sordum. Altta da yok, üstte de yok.” ifadelerini kullandı.
“KODU VERMEMEM GEREKİYORMUŞ TESLİM ALMADAN”
İnternetten aldığı ürün eline ulaşmayan müşteri, hemen kargo firmasını aradı fakat hiç beklemediği bir yanıt ile karşılaştı. Demir, “Hiçbir hak iddia edemedim çünkü teslimat kodunu önceden vermiştim. Kodu vermemem gerekiyormuş teslim almadan.” diyerek yaşadığı durumu açıkladı.
“AKSİNİ İSPAT ETMEK KARGO ŞİRKETİNE DÜŞER”
Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Levent Küçük, “Kargo firmaları özellikle bu pandemi döneminde bu tür kod uygulamalarını hayata geçirdiler.” diyerek dikkat çekti. Tüketicilere basit bir prosedür gibi görünen bu uygulamanın aslında önemli bir niteliği olduğunu belirtti. Küçük, “Eğer tüketici ben teslim almadım diyorsa, bunun aksini ispat etmek, yani ben teslim ettim demek ve bunu ispatlamak kargo şirketine düşer.” şeklinde konuştu.
Hukuken kargo firmalarının sorumluluğunun devam ettiğini vurgulayan Demir, “Benim aldığım ürün uygun fiyatlı bir üründü. Hani çok canımı yakmadı ama ben çok fazla alışveriş yapıyorum. Daha pahalı şeyler alıyorum. Böyle bir şeyde başıma gelse çok üzülürdüm.” ifadelerini kullandı. Küçük ise, “Bu kapsamda tüketicilerimiz lütfen kargo firmalarından ürünlerini teslim alırken kargo teslim fişi imzalasınlar.” diyerek tavsiyede bulundu.