Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursa Çevre Yolu üzerindeki yoğun trafik sorununu ele aldı.
Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bursa’nın gündemine… İlk olarak rahmetli Mehmet Gedik getirdi. 1990’lı yılların başında önce milletvekili olarak, sonra da ANAP İl Başkanı olarak her fırsatta düşüncesini söyledi.
Gerek…
Bursa’daki toplantılarda, gerek Ankara’da dönemin Başbakanı olan rahmetli Mesut Yılmaz’la görüşmelerinde hep tekrarladı:
“İleride yapılacak İstanbul-İzmir Otoyolu kapsamında Bursa geçişini şimdiden yapalım.”
Israrla söylediği, bugün kullandığımız Bursa Çevre Yolu’ydu.
Sonrasında…
2002’de başlayan AK Parti döneminde projeyi, o dönem AK Parti Bursa Milletvekili ve TBMM Grup Başkanvekili olan Faruk Çelik üstlendi.
Kentin beklentisini Ankara’ya göstermek için, dönemin Maliye Bakanı olan Abdüllatif Şener’i getirip BUTTİM’deki toplantıda Bursa’nın kanaat önderi yapıla ve kurumlarla buluşturdu, ilk ödeneği koydurdu. İlgisini hep sürdürdü.
Anımsıyoruz da…
2004 yılında, yoldaki çalışmalarını izlemek için aracımıza bindi ve şantiyeye gittik.
O dönem…
Olay’da birlikte çalıştığımız meslektaşlarımız Selahattin Adıgüzeller ve Yusuf Kayışoğlu’nun da bulundukları aracın direksiyonunda biz vardık. İstanbul Yolu ayrımından girip İğdir Tüneli’ne kadar olan bölümde daha malzeme serilmemiş toprak zeminde yolculuk yapıp çalışmaları yerinde gördük.
Hızlı çalışmayla…
Özellikle de Faruk Çelik’in ilgisiyle o yılın sonunda yolun bir bölümü, 2006’da da dönemin Başbakanı olarak Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından tamamı açıldı.
Herkes mutluydu. Transit geçişler dışa alınarak, kent içi trafiği rahatlatacak muhteşem yol yapılmıştı.
Gelin görün ki…
Bursa Çevre Yolu 20 yılda ömrünü doldurdu. Özellikle Çağlayan Köy ile Görükle Kavşağı arasında sabah ve akşam saatleri iki yönde de Acemler trafiğini geçti. Diğer bölümlerinde de trafik çok arttı.
Artık…
3 şeritli otoyolda bırakın düşük hızı, araçlar duraklamak zorunda.
Yeni bir formül gerek.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…