ERDAL AKÇAY
26 Mayıs 2024’te göreve gelen Başkan Enes Çelik, bir yıllık görev süresince yönetim kurulu ile birlikte gerçekleştirdiği projelerle Bursaspor’u yeniden canlandırmayı başardı. Şehrin desteğini alarak Bursaspor’u 3. Lig’den şampiyonlukla 2. Lig’e taşımada önemli rol oynadı.
Bazı çevrelerin kulübün kapanabileceği endişesini taşımadığı bir dönemde, Başkan Enes Çelik, bu çatı altında daha fazla destek arayışında. Bursaspor’un Süper Lig hedefine ulaşabilmesi için şehirden gelecek desteğin kritik önem taşıdığını vurguluyor.
YÜZDE 1’Nİ BİLE VERMİYORLAR
Divan Kurulu’nun Merinos AKKM’de düzenlediği olağan toplantıda üyelere hitap eden Çelik, “Geçen sosyal medya hesabım üzerinden bir açıklama yaptım. Yaklaşık 4 milyon nüfuslu Bursa’mızda kulübümüzün şu an göğüs ve kol sponsoru maalesef yok. Bu şehirde kazanan ve yüksek bir iş hacmi olan firmaların Bursaspor’a reklam bütçelerinin yüzde 1’ini dahi vermemeleri bizleri son derece üzmektedir,” dedi.
AZ DA OLSA GERİ DÖNÜŞ OLDU
Başkan Çelik, yaptığı çağrının ardından bazı firmaların kendisine olumlu yanıt verdiğini ve yakında anlaşmaların yapılacağını belirtti. Ancak, genel çerçevede bu durumun pek fazla ilgi görmediğini de ekleyerek, “Sosyal medya üzerinden yaptığım çağrıdan sonra az sayıda firma sağ olsunlar cevap verdiler ve yakında tanıtım anlaşmalarımız olacak. Ancak genel olarak maalesef bu duruma ciddi bir kayıtsızlık mevcut,” şeklinde konuştu.
YANLIŞ ALGIYA YOL AÇTI
Çelik, kulübün mali durumu ile ilgili de açıklamalarda bulundu. “Bildiğiniz gibi spor kulüpleri açısından içinde bulunduğumuz kamp dönemleri en çok finans ihtiyacının olduğu dönemlerdir. Geçen sene kulübümüzün mali durumuyla ilgili katettiğimiz mesafe, bazı çevrelerde Bursaspor’un ekonomik anlamda her şeyi bitirdiği ile alakalı bir algıya yol açtı. Oysaki hâlâ daha 1 milyar liralık borcumuz mevcut maalesef,” dedi.
ŞEHRİMİZİN EN ÖNEMLİ MARKASI
Çelik, sosyal medya üzerinden yaptığı çağrının amacını da şu şekilde açıkladı: “Dolayısıyla geçenlerde sosyal medyadan yaptığım çağrıda da Bursaspor’un ekonomik kurtuluş savaşının devam ettiğini belirtmek istedim. Divan Kurulu toplantısında da ifade ettim; yaklaşık 4 milyon nüfuslu Bursamızda kulübümüzün şu an göğüs ve kol sponsoru maalesef yok. Şehrimizdeki reklam bütçeleri olan firmalarımızı, şehrimizin en önemli markası Bursaspor’umuza duyarlı olmaya davet ediyorum.”