Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursa’nın hızlı tren projesinde öne çıkan eksikliklere ilişkin görüşlerini köşesinde paylaştı…
Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Hızlı trende… Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun hedefinin biraz sarkması, teknik anlamda kabul edilebilir bir durum.
Kaldı ki…
Temel atma aşamasına 21 yılda gelen, 13 yıldır yapımı devam eden proje sürecinde 1 yıl çok büyük bir fark değil.
Buna karşın…
Tren Bursa’ya ulaşsa da iki büyük eksiği bulunacak.
Birincisi…
Projelendirmesi yapılan ve kamulaştırması tamamlanan Gemlik hattı, güzergahın geçtiği bir alanda TOGG fabrikası inşaatı başlayınca askıya alındı. Fabrika çevresinde eski Askeri Hara’dan başka boş araziler mevcut olsa da, yeni bir proje gerekmekte.
İkincisi…
Yük treni için, Bursa Organize Sanayi Bölgesi içinde fabrikaların ürünlerini toplayacak bir tevsi hattı düşünülmüştü.
Fakat…
Teknosab sonrasında, Karacabey-Bandırma uzantısı devreye girince Bursa OSB devre dışı kaldı.
Yük treni istasyonu ise Doğanköy yakınlarına alındı.