“O çılgın kanal yapılmalıdır.”
“Lozan anlaşması değişti ve ilerleyen zamanlarda daha fazla değişim yaşanacak. Montrö, Lozan’ın revizyonu olarak değerlendirilebilir. İstanbul Boğazı’ndan bu kadar çok şilep geçişine izin verilemez. Aksi taktirde her gün deniz kazalarının yaşanması kaçınılmazdır. Bu nedenle ciddi bir hükümet politikası olarak o çılgın kanalın inşası öne çıkmaktadır. Bu çılgın projenin hükümetin isteğiyle hayata geçmesi, onu daha da anlamlı kılmaktadır. Akıllı jeologlar, Celal Şengör gibi uzmanlar ise bu projenin gerekliliğini savunmaktadır. Bu, son derece önemlidir. Zira İstanbul boğazları uluslararası deniz trafiğine uygun bir yapıda değildir. Lozan ve Montrö dönemlerinde, buradan geçen gemilerin sayısı oranı yüzde 1’in de altındaydı. Bu hacim, mevcut durumu taşıyamaz. İstanbul’un nüfusu bir zamanlar 1 milyondu ve boğaz bu kadar kalabalıkla başa çıkamıyordu. Şimdiyse, okullarımızdan bile motorlar sabah akşam karşıya gidiyor. Servisle taşıma imkanımız kalmadı. Her iki yakada da 10 milyon insan yaşamakta.”