Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursa’da trafiği rahatlatma amaçlı Ata Bulvarı’ndaki projeye dair detayları köşesinde ele aldı.
Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kaleme aldı:
”Bursa’da… Geçmişten günümüze trafik denildiğinde, şehirdeki en büyük sıkışıklık sembollerinden biri olarak bilinen Acemler Kavşağı akla geliyor.
Özellikle…
Yakın Çevre Yolu ve Yunuseli, Hürriyet-Soğukkuyu güzergâhından gelen araçların ana yola çıktıkları noktada oluşan trafik sorunları, ciddi bir problem haline geliyordu.
Üstelik…
Ana yola çıkarak Orhaneli Kavşağı yönüne gitmek isteyen sürücülerin sol şerideKent Meydanı’na kadar uzanan büyük bir yığılma yaratıyordu.
Bu trafik yoğunluğu…
Gerçekleştirilen yol genişletmesi ve Mudanya Yolu ile Orhaneli Kavşağı yönüne gidecek araçlar için şerit ayrıştırması çözüm olarak uygulandı.
Günümüzde…
Akşam saatlerinde meydana gelen yoğunluktan kaynaklı aksamalar hala yaşansa da Acemler trafiği akışken büyük bir dönüşüm geçirmiş durumda. Sürücülerin şerit ayrıştırmasına adapte olmalarıyla daha akıcı bir trafik sağlanacağı yönünde yapılacak gözlemler şimdiden umut vaadediyor.
Bu noktada…
Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı, ikinci önemli trafik sıkışıklığı noktası olarak Ata Bulvarı’na odaklandı.
Öncelikli olarak…
Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nden çıkan araçlar ile bölgede bulunan konutlara ulaşmaya çalışan ve İzmir Yolu’na yönelen araçlar sık sık Durmazlar Kavşağı’nda bir trafik karmaşası oluşturuyor.
Bu alanda da…
Acemler’de gerçekleştirilen uygulamalara benzer şekilde hem şerit ilavesi yöntemiyle yol genişletmesi hem de kavşağı kullanan araçların birbirleriyle kesişmemesi için gerekli ayrıştırma çalışmalarına başlanacak.
Kavşağa bağlanan bazı caddeler için de mecburi yön düzenlemeleri planlanıyor.
Bu projenin…
ilk adımı olarak Durmazlar Kavşağı’nda dolgu ve kazı işlemlerine başlanmış durumda. Kavşağın genişletilmesinin ardından, trafik akışını rahatlatmak amacıyla yol üzerinde ilave düzenlemelere geçilecek.
Bu çalışmaların kısa bir süre içerisinde tamamlanarak Ata Bulvarı trafiğinin daha sorunsuz hale getirilmesi hedefleniyor.
Son olarak, kentin doğu bölgesi trafiği üzerinde de gelecekte benzer çalışmalar yapılacağı ifade ediliyor.”
Fabrikaların vardiya saatleri akşam trafiğinin sorunu
Gözlemlerimize göre… Bursa Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikalarda vardia bitiş saati olan 18.00 itibarıyla Bursa yönüne doğru büyük bir servis araçları akını gerçekleşiyor.
Bu durum, servis araçlarının Ata Bulvarı’naDurmazlar Kavşağı’nı yoğun bir şekilde tıkar hale getiriyor.
Üstelik…
Bölgede yaşayanların eve dönüş trafiği de devreye girince, sıkışıklık büyük oranda artış gösteriyor.
Hayata geçirilen bu projenin, vardiya saatleri değişmese bile trafiğin olumsuz etkilerini asgariye indirmek amacı taşıdığı belirtiliyor.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamını okumak için tıklayın…