Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın, İnrix’in 2024 yılında 7 kıta, 37 ülke ve 900 şehirde gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarını köşesinde kaleme aldı.
Aydın, yazısında şunları belirtti:
Türkiye, gelişime devam ediyor ancak şehirlerin trafik altyapısının aynı hızda ilerlediği söylenemez.
Ulaşım master planlarından yoksun olan şehirler, her yeni yönetimin geçici çözümler üretmesiyle dünyadaki trafik sıralamasında olumsuz bir yer edinmiş durumda.
İnrix’in 2024 yılına ait verilerine göre, dünyanın en kötü trafiğine sahip şehirler arasında İstanbul listenin zirvesinde yer alıyor.
İstanbul‘daki trafik sıkışıklığı ve gecikmeler, 105 dakikaya kadar ulaşabiliyor.
O İstanbul, devletin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından tüm ulaşım ağlarının yapımının üstlenildiği ve bakanlık bütçesinin büyük bölümünün bu dev şehre aktarıldığı bir merkez. Ancak Büyükşehir Belediyesi’nin gerçekleştirdikleri, bakanlığın yatırımlarının yanında ne yazık ki küçük kalıyor.
İstanbul, tüm bu çabalara rağmen dünyanın en kötü trafik sıralamasında ilk sırada. Hükümetin İstanbul’a yaptığı ulaşım yatırımlarına karşın, Türkiye‘nin diğer büyük şehirlerine aynı ölçüde destek verilmemektedir.
Bursa bunun en somut örneğidir. Hükümet, Bursa’ya yönelik projelerini zamanla uzatarak halkı büyük bir hayal kırıklığına uğratıyor. İktidar partisinin 31 Mart seçimlerinde 20 yıldır ellerinde bulundurdukları Bursa’yı kaybetmelerinin sebeplerinden biri de bu durum olarak değerlendiriliyor.
İnrix’in sıralamasında İstanbul‘dan sonra New York ikinci, Şikago üçüncü sırada yer almakta.
Türkiye‘den Ankara, 60 dakikalık trafik sarkmasıyla 28, İzmir 47 dakikayla 67 ve Bursa da 48 dakikayla 72. sıradadır. Bursa, diğer üç büyük şehre göre biraz daha alt sıralarda konumlanmaktadır.
Yani, dünyanın en kötü trafik sıralamasında sağlam bir yerimiz bulunuyor.
Şehrimizde yakın gelecekte bu sıralamayı değiştirebilecek büyük bir ulaşım yatırımının hayata geçmesi beklenmediğinden, 72. sırada daha yukarılara tırmanabileceğimiz bir durumu gözlemlemek mümkün.
Bilim insanlarının hazırladığı ulaşım master planlarının devre dışı bırakılması, maalesef trafiğin durumu ve sıralama üzerinde olumsuz etkiler yaratmakta.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…