Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Karayolları’nın 1982 yılında İstanbul-Antalya yolunun Bursa-Orhaneli-Büyükorhan-Harmancık rotası üzerinden Kütahya ve Afyon’a ulaşmasını hedefleyen projeyi köşesinde gündeme getirdi.
Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
2004’te… AK Parti Bursa Milletvekili seçilerek dağ yöresinde büyük bir özveriyle çalışan; Orhaneli, Keles, Harmancık, Büyükorhan‘da ayak basmadık köy ve yayla bırakmayan Faruk Anbarcıoğlu en yoğun mücadeleyi yolda yapmaya gayret etti.
1 Mart 2004’te…
58 kilometrelik Bursa-Orhaneli yolundaki genişletme çalışmalarının başlamasıyla birlikte, Karayolları‘nın bağlı olduğu dönemin Bayındırlık ve İskan Bakanı Zeki Ergezen’e yazılı başvuruda bulundu.
Yazıda…
Yolun; Orhaneli, Büyükorhan, Harmancık ile birlikte Kütahya‘nın Tavşanlı, Emet, Hisarcık, Simav ilçeleri ve Balıkesir Dursunbey’e bir ulaşım yolu olacağına değinerek teşekkürlerini sundu.
9 Temmuz 2004’te…
Bursa-Keles ve Bursa-Orhaneli-Büyükorhan-Harmancık yollarının il yolu statüsü kazanması için yine Ergezen’e müracaat etti.
Günümüzdeki dağ yöresi yollarının inşa edilmesinde onun önemli katkıları bulundu.
İstanbul-Antalya yolu dağdan geçecekti
Karayolları… 1982 yılında İstanbul-Antalya yolunun Bursa-Orhaneli-Büyükorhan-Harmancık hatları üzerinden Kütahya ve Afyon’a ulaşması için çalışmalar başlattı.
Projeyi…
2002 yılında AK Parti Bursa Milletvekili seçilmesinin ardından Faruk Anbarcıoğlu’na anlattı. Anbarcıoğlu, 4 Ekim 2005 tarihli yazıyla, dönemin Bayındırlık ve İskan Bakanı olan Faruk Nafiz Özak’ın gündemine getirdi.
O tarihte…
İstanbul-Bursa hızlı feribot seferlerinin başladığını da hatırlatarak yolun 2006 programına dahil edilmesini önerdi.
Günümüzde ise maalesef bu proje unutulmuş görünüyor.